بوشهر- اردوهای راهیان نور که اعزام کاروان‌های خودجوش مردمی است بعد از پایان دفاع قدس آغاز شد و مردم ولایتمدار ایران اسلامی از دورترین نقطه تا نزدیک‌ترین نقطه کشور به مناطق جنگی اعزام و از نزدیک رشادت‌ها و دلیرمردی مردان خدا را می‌دیدند و به این‌همه غیرتت و مردانگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و همه نیروهایی که در این دفاع مقدس بودن افتخار می‌کردند و می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۹۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر اردوهای راهیان نور که اعزام کاروان‌های خودجوش مردمی است بعد از پایان دفاع قدس آغاز شد و مردم ولایتمدار ایران اسلامی از دورترین نقطه تا نزدیک‌ترین نقطه کشور به مناطق جنگی اعزام و از نزدیک رشادت‌ها و دلیرمردی مردان خدا را می‌دیدند و به این‌همه غیرتت و مردانگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و همه نیروهایی که در این دفاع مقدس بودن افتخار می‌کردند و می‌کنند.


امروز با گسترش قشرهای جامعه راهیان نورهای مختلفی تشکیل‌شده است که هرکدام در فصل‌های مختلفی در مناطق جنگی حضور پیدا می‌کنند و بازماندگان دوران دفاع مقدس به‌صورت شفاف در مناطق روایتگری آن دوران را به عهده‌دارند.

در این فضایی که پرشده است از بوی خوش‌قدم‌ها و خون شهیدان هرکسی که در این سرزمین‌ها قرار می‌گیرد چیز جزء غیرت و مردانگی نمی‌بیند و تأثیراتی بر فرهنگ افراد می‌گذارد که با هیچ‌چیزی قابل توصیف نیست و فقط انسان باید در آن فضا قرار بگیرد تا بتواند این احساس را درک کند.

جوانان و نوجوانانی که به شیوه امروز زندگی می‌کنند و برخی نیز شاید به عشق چیز دیگری غیر از حس معنوی درراهیان نور شرکت می‌کنند، بعد از برگشت از اردوهای راهیان نور چنان مست عطر بوی شهدا می‌شوند که ناله‌های شهدا شرمنده‌ایم آن‌ها همه همراهان را متوجه می‌کند.


این راهیان نورهای دانش‌آموزی و بخصوص دانشجویی چنان برکات و فضیلت‌هایی دارد که در هر اعزام کاروان یک فضیلت به آن اضافه می‌شود و راویان که معمولاً از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند با شنیدن این فضیلت‌ها برای کاروان‌های دیگر تعریف می‌کنند.

فضیلتت ها، خاطرات، دل نوشته و احساس حضور در سرزمین‌های دوران دفاع مقدس بسیار زیاد است که در این خصوص کتاب‌های بسیار خوب و مفیدی به چاپ رسیده است و برخی از آن‌ها مورد تائید مقام معظم رهبری است.

امروز ملت ایران باید قدردان راهیان نور باشند و با حضور در سرزمین‌های دوران دفاع مقدس ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و پایه‌ای مستحکم برای فرهنگ اصیل ایرانی که همان راه شهدا است باشند و مشت محکمی دردهان دشمنان اسلام که همان آمریکا و اسرائیل است بزنند.

مقام معظم رهبری در جمع دست‌اندرکاران راهیان نور فرمودند: آن‌کسانی که به این سفرهای راهیان نور می‌آیند و برمی‌گردند، حتماً باید چیزی به آن‌ها اضافه‌شده باشد؛ باید بین آن‌ها و بین حادثه‌ی مهم دفاع مقدّس یک پیوند و ارتباط ناگسستنی به ‌وجود بیاید؛ معرفت تازه‌ای پیدا کنند. اطّلاع تازه‌ای پیدا کنند. در این زمینه‌ها ما البتّه در طول این سالها به نظر من کم‌کار بوده‌ایم؛ ما کم‌کار کرده‌ایم. حالا کتاب زیاد نوشته‌شده، چند فیلم ساخته‌شده؛ این‌ها خوب است؛ کارهایی که انجام‌گرفته خوب و باارزش است؛ لکن به نظر من در مقابل آنچه باید انجام بگیرد کم است.

وی افزودند: راه مقابله این است که تولید فرهنگی کنید. یکی از تولیدهای فرهنگی، همین چیزی است که مربوط به شما است و مربوط به راهیان نور است که انصافاً یک ابداع بود، یک سنّت حسنه بود که برادران عزیز ما در سپاه و در بخش‌های گوناگون، پایه‌گذاری کردند و این کار را راه انداختند؛ بسیار خوب است. به‌هرحال امیدواریم که این کار با بهترین وجهی انجام بگیرد.

جوانان با حضور درراهیان نور سفیران فرهنگ شهادت باشند

عبدالهادی صبحانی خواه مسئول اردویی و گردشگری اردو راهیان نور سپاه شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با "خبرگزاری بسیج" بابیان اینکه اردوهای راهیان نور در قشرهای مختلفی انجام می‌شود، گفت: اردو راهیان نور در قشر دانش‌آموزی، دانشجویی، خواهران، برادران، بسیج محلات، کارگری، کارمندی، هنرمندان، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسین و غیره در فصل‌های مختلف سال اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان می‌توانند با حضور در راهیان نور و درس گرفتن از این فضای سرشار از معنویت سفیرانی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی باشند و بدانند دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی و انقلاب چه کسانی بوده و هستند.


مسئول اردویی و گردشگری اردو راهیان نور سپاه شهرستان بوشهر اظهار کرد: بیشترین اعزام راهیان نور در ایام عید است که حجم بالایی از مردم از استان بوشهر به مناطق عملیاتی شلمچه، طلاییه، فکه، اروندکنار، معراج شهدا، دهلاویه، عملیات فتح المبین و غیره می‌روند و برخی نیز به جزیره خارگ اعزام می‌شوند.

صبحانی خواه افزود: امسال شهرستان بوشهر در ایام نوروز سه اعزام به‌صورت متمرکز خواهد داشت که در هر اعزام 8 دستگاه اتوبوس که جمعاً بیش از 2000 نفر به‌صورت خودجوش و کاملاً مرمی اما با مدیریت بسیج به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: در اردوهای راهیان نور برنامه‌های فرهنگی بسیار متنوعی طراحی‌شده است که با توجه به تقویم روزانه این برنامه‌ها تغییر و بر اساس شرایط اجرا می‌شود که در زمان تحویل سال و به مناسبت 6 فروردین سالروز ورود مقام معظم رهبری به اردوگاه فاطمه زهرا مارد برنامه ویژه‌ای برگزار خواهد شد. انتهای پیام/


ارسال نظرات