رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پرتقال‌های مازندران سالم است، گفت: دولت به تعهد خود برای عرضه 200 هزار تن مرکبات سالم استان که قابلیت مصرف داخلی دارد، عمل کند.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۰۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، عبدالله مهاجر  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک‌ترین شریک تجاری ما در دنیا روسیه است ولی ارتباط تجاری ما در این کشور بسیار عدد ناچیز است، اظهار کرد: روسیه نیازمندی‌های زیادی از ما دارند و یکی از مزیت‌هایی که ما داریم و مورد درخواست آنان است لبنیات و مرکبات است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به افزایش تولید کیوی صادرات بیشتری هم نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، افزود: کیوی بالای سایز 100 برای صادرات با قیمت 4 هزار تا 4 هزار و 200 تومان و برای سایز 60 با قیمت 3 هزار تا 3 هزار و 200 تومان خریداری شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران بیان کرد: اگر قرار است تولید و اشتغال را مدیریت کنیم باید رکود بازار که مشکل اصلی است را حل کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه 200 هزار تن پرتقال در انبارهای مردم وجود دارد و برای مصرف داخلی مشکل ندارد، اظهار کرد: دولت به جای برنامه‌ریزی برای فروش این محصولات اقدام به واردات مرکبات کرد.

مهاجر ادامه داد: ما گفتیم پرتقال‌های مازندران سالم است و دولت تبلیغ نکند محصول مازندران یخ‌زده است بلکه محصول ما سالم است و این محصولات را در کنار محصول خارجی که وارد کردید بگذارید به فروش برسد و اگر اینکار را نمی‌کنید لااقل از مردم جمع‌آوری کنید.

وی ادامه داد: کمکی که دولت کرد تنها 10 درصد برای خسارت استان مازندران نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر ظرفیت های بندر امیرآباد، برای ایجاد منطقه آزاد تجاری گفت: از رامسر تا گلوگاه جزء مازندران است و نباید نگاه منطقه‌ای داشته باشیم.

مهاجر با بیان اینکه امیرآباد آماده‌ترین مکان برای منطقه آزاد شدن است و دولت هزینه زیادی انجام داده است، گفت: غرب استان می‌تواند به‌عنوان حوزه گردشگری معرفی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها