پرداخت بیش از10میلیارد ریالی دولت به باغداران نوشهر وعباس آباد

مدیران جهادکشاورزی نوشهر و عباس آباد از پرداخت 10 میلیارد و 320میلیون ریالی دولت تدبیر و امید به 2 هزار و 46 باغدار این شهرستان ها به خاطر خرید پرتقال های امحاشده ناشی از سرمای آذرماه امسال خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۱۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، محمدرضا رضوی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی نوشهر روز سه شنبه گفت : تاکنون 5 میلیارد و 200 میلیون ریال به حساب یک هزار و 9 باغدار نوشهری خسارت ‌دیده بابت تحویل 2 هزار و 836 تن پرتقال امحایی واریز شد.
دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از باغداران هر کیلوگرم پرتقال امحایی را به قیمت 350 تومان خریداری کرده است.
وی با بیان اینکه این میزان مبلغ پرداختی از قرار هر کیلوگرم 225 تومان پرداخت شده است ، گفت : با تامین اعتبار لازم از سوی دولت مابقی مابه التفاوت قیمت تا 350 تومان در مرحله بعدی به حساب باغداران واریز خواهد شد.
رضوی زاده با اشاره به ذخیره سازی 200 تن مرکبات درجه یک در انبارهای شهرستان افزود: با این مقدار ذخیره، پرتقال مورد نیاز عید امسال مردم تامین شده است.
مدیرجهاد کشاورزی عباس آباد نیز به ایرنا گفت : 2 هزار و 328 تن از مرکبات دور ریز و غیر قابل مصرف در این شهرستان از یک هزار و 37 باغدار خریداری و امحا شد.
خیرالله ابوالحسنی تصریح کرد: در مرحله نخست پنج میلیارد و 120 میلیون ریال به ازای هر کیلوگرم 220 تومان به حساب باغداران این شهرستان پرداخت شد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه استانی، پرتقال زیر درختی، یخ زده و غیر قابل مصرف باغداران با قیمت هر کیلو گرم 350 تومان خریداری و امحا شد و مابقی 130 تومان برای هر کیلوگرم نیز با تامین اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.
مازندران بیش از 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بینی شده بود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزارتن محصول از آنها برداشت شود.
بر اساس اعلام کارشناسان کشاورزی ، برف و سرمای اوایل ماه آذر بیش از 30 درصد از محصول مرکبات باغداران مازندران را از بین برد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار