جمعی از بزرگان، ریش سفیدان، خانواده شهدا، و اقوام سرلشكر خلبان شهيد امير مرادقلي در مقابل استانداری و فرمانداری زاهدان به دلیل برداشته شدن تابلوی نام شهید از میدان منتسب به این شهید در زاهدان تجمع کردند
کد خبر: ۸۸۳۵۹۲۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، در این تجمعی که در مقابل استانداری برگزار شد، افراد تجمع کننده خواستار برگرداندن تابلو و جابجایی لوکوموتیو نمادین قرارداده شده در میدان منتسب به شهید مرادقلی شدند اما بعد از قریب به یک ساعت با عدم پاسخگویی مسئولان استانداری به دلیل نبود استاندار و معاونین وی روبرو شدند.
تجمع کنندگان در ادامه اعتراض خود و با توجه به حضور حراست و نماینده نیروی انتظامی، محل را به سمت فرمانداری ترک کرده و در مقابل فرمانداری تجمع کردند.
پس از پیگیری انجام شده و برای پیگیری موضوع جلسه ای با حضور تجمع کنندگان و معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زاهدان برگزار شد.
یکی از تجمع کنندگان در این جلسه گفت: اعتراض ما به دلیل حذف شدن نام و تابلوی سرلشكر خلبان شهيد امير مرادقلي از میدان ورودی زیباشهر که منتسب به این نام بوده و در سال83به تصویب شورای اسلامی شهر زاهدان رسیده است.
کوچک زایی افزود: ما هرچه داریم از شهدا است و باید به آنها و خانواده های آنان احترام گذاشته و یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.
برادر شهید مرادقلی نیز در این جلسه گفت: این میدان سالهاست که به نام شهید مرادقلی نامگذاری شده بوده و تابلویی که در این میدان به نام شهید نصب بوده را بدون اینکه به کسی اطلاع بدهند و هماهنگی باشد بدون اینکه مصوبه جایی باشد عوض کردند
وی ادامه داد: شورای نامگذاری هم نمی تواند بدون دلیل عوض کند و بدون هیچ مرحله ای المان لوکوموتیو در محل نصب شده و عکس و تابلوی شهید را برداشتند.
 وی در ادامه خواستار برگرداندن نام شهید به این میدان شد.

اسم شهید از میدان برداشته نخواهد شد
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زاهدان گفت: اسم شهید به هیچ وجه از میدان برداشته نخواهد شد و بلکه براساس گفته مسئولان راه آهن براساس نظر خانواده شهید در این میدان تندیس و تابلوی این شهید قرار داده خواهد شد.
محمد گمرکی زاده افزود: ما هرچه عزت و افتخار منطقه و سطح بین الملل داریم و هرچه که پیشرفت کردیم از برکت خون شهداست و نمی شود که شهدا را فراموش و به آنها بی احترامی کرد.
وی ادامه داد: فرماندار زاهدان خود از خانواده شهداست و ارادت خاصی به این خانواده ها دارد و نمی توان گفت که قصد و عمدی از سوی فرمانداری برای این کار بوده است.
وی بیان کرد: پس از اطلاع از این موضوع با سرپرست راه آهن جنوب شرق صحبت کردم و مطمئن باشید که نام شهید از میدان حذف نخواهد شد و براساس گفته فرماندار با درنظر گرفتن نظر خانواده شهید اقدام به نصب تابلو و یا نتدیس شهید خواهیم کرد.
ارسال نظرات