خبرهای داغ:
فرماندار جلفا از آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال و میزبانی از گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امکانات لازم برای اسکان مهمانان نوروزی فراهم است.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۲۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

 زاهد محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: حدود 20 مدرسه و مرکز خانه معلم در سطح شهرستان جلفا برای اسکان ثابت مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان مهیا شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی دستگاه های عضو ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، امکانات و تسهیلات لازم برای رفاه حال مسافران ورودی به این شهرستان در ایام نوروز فراهم شده است.

به گفته وی، کمیته ای برای نظارت بر اماکن عمومی، اقامتی، پذیرایی، بهداشتی و درمانی در شهرستان تعیین شده تا بر نحوه عملکرد و ارائه خدمات مطلوب این دستگاه ها نظارت کند.

محمودی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری برای ارائه خدمات امدادی، درمانی و رفاهی به مسافران و گردشگران شهرستان جلفا در آماده باش کامل هستند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان جلفا اظهار داشت: برای تامین امنیت جاده ای و راهنمایی و هدایت گردشگران، کمیته ویژه امنیت و حمل و نقل با استقرار در مبادی ورودی شهرستان و مراکز گردشگری و تفریحی در خصوص تامین امنیت و راهنمایی مسافران ساماندهی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اماکن ورزشی و سالن های سرپوشیده در کنار مراکز اقامتی و هتل ها برای اسکان و پذیرایی از گردشگران نوروزی آماده شده است، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه و آسایش مسافران در همه مراکز تفریحی و سیاحتی مواد غذایی و دیگر مایحتاج تحت نظر اکیپ بهداشتی و اماکن عمومی تا 20 فروردین عرضه خواهد شد.

محمودی با اشاره به وجود امامزاده های متعدد در این شهرستان گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای پذیرایی از گردشگران مذهبی با امکان اقامت شبانه و دیگر خدمات رفاهی تدابیر ویژه اتخاذ کرده است.

 

وی همچنین از اجرای برنامه های متنوع نشاط آفرین برای خانوداه ها در طول ایام تعطیلات نوروزی در اماکن تفریحی و گردشگری توسط متولیان امر و سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد و اظهار کرد: آبشار تاریخی آسیاب و کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس از مراکز اصلی گردشگری در این شهرستان بوده و در این راستا ستاد تسهیلات سفر در این مراکز تدابیر خاصی اندیشیده است.

محمودی ابراز امیدواری کرد گردشگران نوروزی با سفر به این شهرستان و منطقه آزاد ارس از زیبایی های چشم نواز و طبیعت منحصر بفرد در کنار خرید از مراکز تجاری عرضه محصولات خارجی لذت ببرند.


 

شهرستان جلفا با داشتن دهها اثر تاریخی و مراکز تفریحی و زیارتی یکی از مناطق عمده گردشگری شمال غرب کشور به شمار رفته و با استقرار منطقه آزاد ارس و بهبود سطح کیفی و کمی خدمات از سوی آن سازمان طی سال های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

کلیسای تاریخی و ثبت جهانی شده سنت استپانوس، آبشار تاریخی آسیاب، امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر، روستای تاریخی اشتبین(ماسوله آذربایجان)، مجموعه تاریخی عباس میرزا روستای کردشت، سواحل زیبای رودخانه مرزی ارس، طبیعت بکر کیامکی و کمتال، روستای زیبای زاویه، آبشار ماهاران و ابنیه های تاریخی همانند کول تپه هادیشهر، کاوران سرای عباس میرزا از جمله این آثار می باشد.

 

در کنار آثار تاریخی وجود مراکز عرضه محصولات خارجی به واسطه اجرای کالای همراه مسافر و ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی توسط سازمان منطقه آزاد ارس بر مزیت های گردشگری این شهرستان افزوده است.

سفر در امتداد رودخانه ارس و عبور از روستاهای مرزی بخش سیه رود با طبیعتی دلنواز و مردمانی مهمان دوست می تواند ثبت خاطراتی بیاد ماندنی برای گردشگران را به دنبال داشته باشد.

مسافران نوروزی خرید انواع صنایع دستی و قالی های محلی از جمله گلیم، جاجیم و .... را فراموش نکنند.

شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در شمالی ترین نقطه کشور عزیزمان ایران قرار گرفته و هموطنان برای بهره مندی از زیبایی های این منطقه باید از شهر تاریخی تبریز گذر کرده و پس از طی مسافت 125 کیلومتری به آن خواهند رسید.

 
ارسال نظرات