مصاحبه با فعال اقتصاد مقاومتی که کاملا خود کفا عمل می کند؛
محمد ممی پور گفت: دشمن به دنبال انحصار قدرت و انحصار طلبی در حوزه اقتصادی است که حتی جوجه های یک روزه بوقلمون امریکایی که با هواپیما وارد کشور می شوند , عقیم می شوند تا از آنها جوجه کشی صورت نگیرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۴۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد ممی پور فعال اقتصاد مقاومتی است که به تنهایی و با همتی فراوان به پرورش بوقلمون که کاری بسیار پرزحمت و هزینه بر است اشتغال دارد که توانسته با این کار برای خود و مجموعه خانواده خود اشتغالزایی کند .برای آشنایی بیشتر با فعالیتهای انجام گرفته توسط این کار آفرین پرتلاش، گفتگویی کوتاه با وی داشته ایم.

دستگاه جوجه کشی را با کیفیتی بالاتر از بازار خودمان تولید می کنیم

این کار آفرین و فعال اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:محمد ممی پور ساکن شهر دوزدوزان هستم که از سال ۱۳۹۱ این کار را با ۵۰ جوجه که از جهاد گرفتم آغاز کردم و اکنون ۴۰۰  بوقلمون مادر دارم که تولید تخم ها را عهده دار هستند.

وی افزود: دو سال پیش با مسئول بسیج سازندگی سراب آشنا شدم که با حمایت آنان ۳۰ میلیون وام با باز پرداخت طولانی مدت گرفتم که موجب شد بتوانم کار خود را پیشرفت دهم.

ممی پور ادامه داد: از اول آغاز کار و از ۵ سال پیش جوجه کشی را خودمان انجام می دادیم و حتی برای دستگاه های جوجه کشی نیز خودمان اقدام به تولید دستگاه کردیم که این دستگاه ضمن اینکه سایز بالاتری نسبت به موجودی های بازار دارد از لحاظ کیفیت به مراتب بالاتر و به لحاظ قیمت کمتر از نصف قیمت بازار را داراست.

فعال اقتصاد مقاومتی دوزدوزان با بیان اینکه جوجه های بوقلمون بسیار حساس هستند ابراز داشت: در این راستا جوجه های یک ماهه را بعد از تلفات و زدن واکسن های آن به بازرا می دهیم.

این کار آفرین در رابطه با دوره پرورش بوقلمون اظهار داشت: حدود ۶ ماه از ۱۵ اسفند تا شهریور جوجه کشی انجام می شود و در ۶ ماه بعدی مادرهایی که با تخم گذاری خسته شدنه اند, مادرهایی تازه نفس با جوجه های تولیدی خود پرورش می دهیم تا در سال آینده بهره برداری کنیم.

 

سود ۸۰ میلیونی از ۱۳۵ بوقلمون مادر در سال گذشته با پرورش ۶۰۰۰ جوجه

محمد ممی پور با بیان اینکه سود حاصل از پرورش بوقلمون محلی بسیار مناسب هست و می تواند در آمد خوبی را برای کارآفرینان در منطقه ایجاد کند اظهار داشت: سال گذشته با برداشت ۶۰۰۰ جوجه بوقلمون حدود ۱۱۰ میلیون فروش داشتیم که با حذف هزینه ها, بالای ۸۰ میلیون سود کردیم.

وی همچنین به مقاوم بودن بوقلمون در مقابل برخی بیماری های طیور اشاره کرد و گفت: بحمدالله در این ۵ سال تلفاتی به علت بیماری های فراگیر مانند آنفلوآنزای پرندگان نداشتیم.

این فعال اقتصادای ادامه داد: همانطور که می بینید این فعالیت به علت عدم صدور مجوز در یک فضای محیطی کوچک و در یک سالن ۱۲۰ متری در حال انجام است و قابلیت توسعه دارد.

 

مشکل صدور مجوز بزرگترین مشکل تولید کنندگان است

این فعال اقتصاد مقاومتی در رابطه با موانع تولید خود گفت: برای دستگاه های جوجه کشی و همچنین پرورش انها مشکل کمبود جا داریم و مجبوریم ان را در گوشه ای از منزل انجام دهیم چرا که جهاد مجوزی را برای تولید صادر نمی کند.

وی افزود: با اینکه زمینی را در خارج از شهر داریم و می توانیم کار را توسعه دهیم اظهار داشت: در صورت صدور مجوز ضمن اینکه می توانیم برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده, در آمد خوبی نیز خواهیم داشت و نقش موثری را در اقتصاد منطقه می توانیم ایفا کنیم.

این فعال اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: نباید در صدور مجوزها نگاه تک بعدی داشت: چرا که عدم صدور مجوز به علت عدم کشش بازار در بازرا مرغ هست در حالی که بوقلمون از لحاظ بازار کشش خوبی دارد , حتی به کشورهایی مثل عراق نیز توسط کردها صادر می شود.

 

این تولید کننده موفق گفت: جهاد کشاورزی به دنبال صدور مجوز و نظارت بر فعالیت تولیدی و تلاش برای ایجاد بازار خارجی می تواند کمک بیشتری به اقتصاد کشور و اشتغال کشور کند.

محمد ممی پور در ادامه ابراز داشت: سالهاست مقام معظم رهبری به مقوله تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ولی متاسفانه موانع تولید داخل مانند صدور مجوز رفع نمی شود.

وی ادامه داد: در راستای لبیک گویی به این فرموده رهبری بدون چشم داشتی به کسانی که در آعاز راه هستند هم در بحث تولید دستگاه و تنظیم آن و هم در سرکشی و راهنمایی مضایقه ای نکردم تا تولید پا بگیرد.

دشمن به دنبال انحصار علم خود هست/ بوقلمون های محلی باصرفه و ارگانیک

محمد ممی پور گفت: تفاوت در بوقلمون های محلی و آمریکایی همچون تفاوت مرغ های محلی و پرورشی هست که بوقلمون های خارجی در ۲ ماه به ۲۵ کیلوگرم می رسند و طعم مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: بوقلمون های محلی نهایتا در ۶ ماه به ۸ کیلو گرم می رسند و ضمن اینکه بوقلمون های محلی قیمت سه برابری نسبت به بوقلمون های سفید خارجی دارند در مقابل بیماری ها نیز مقاوم بوده و خوش طعم هستند.

این فعال اقتصاد مقاومتی  اظهار داشت: دشمن به دنبال انحصار قدرت و انحصار طلبی در حوزه اقتصادی است که حتی جوجه های یک روزه بوقلمون امریکایی که با هواپیما وارد کشور می شوند , عقیم می شوند تا از آنها جوجه کشی صورت نگیرد.

وی ادمه داد: همین عقیم سازی جوجه های بوقلمون برای انحصار خود دلیل بزرگی است که باید اقتصاد خود را مقاوم و از وابستگی به دشمنان رهایی یابیم.

 









ارسال نظرات