در گفتگو با رتبه اول جشنواره صنعتی کرمان مطرح شد:

ارائه شش طرح اجرا شده و ساخت 100 قطعه صنعتی در جشنواره بسیج کارگری کرمان

مبتکر برتر بسیجی جشنواره صنعتی کرمان گفت: 9 دستگاه طراحی کردم که از میان آنها شش طرح به مرحله اجرا رسیده است علاوه بر آن 100 قطعه صنعتی هم طراحی شده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۸۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن خواجویی نژاد منتخب جشنواره صنعتی کرمان در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: سرپرست واحد ماشین کاری شرکت جهاد نصر مجمتع سنگ آهن گل گهر سیرجان هستم با ابداعات و ابتکارهایی که داشتم توانستم به میزان قابل توجه و بسیار بالایی در زمان و هزینه صرف جویی کنم.

 

وی ابراز کرد: دستگاه هایی که در سال 95 ابداع کردم عبارتند از:  بازسازی تراک، بازسازی بیل، دستگاه برش طولی مغزه ها، دستگاه سوخت گیری، دستگاه ساخت پاکت، ساخت ماشین ثابت تراش، سیستم جمع آوری کابل های برق فشار قوی، کشنده جهت جابه جایی ماشین آلات زنجیری، میکسر دوغاب آب و آهک.

خواجویی نژاد ادامه داد: افزایش تولید در هریک از این دستگاه های تخصصی کارخانه تولید سنگ آهن به شرح زیر است:                                در دستگاه بازسازی تراک افزایش تولید با توجه به کاهش توقف تراک 342 روز، افزایش تولید با توجه به کاهش توقف بیل به میزان 107 روز، در دستگاه برش طولی مغزه ها جهت خرید تجهیز معادل خارجی850000000 ریال نیاز بوده که با احتساب هزینه ساخت 681،000،000 ریال صرفه مالی داشته است.

 

وی ادامه داد: افزایش تولید با توجه به کاهش زمان سوخت گیری از 25 به 10 دقیقه در دستگاه سوخت گیری بوده است. در دستگاه ساخت باکت افزایش تولید با توجه به کاهش توقف بیل ناشی از خرابی باکت، حداقل به میزان 7روز و سود ناشی از عدم خرید باکت از کمپانی=(1،800،000،000-210،000،000)=1،590،000،000 ریال بوده است.

 

وی افزود: میزان  کل صرفه جویی مالی مساوی با 4،300،000،000 ریال در دستگاه ساخت ماشین ثابت تراش بوده و در دستگاه کشنده جهت جابه جایی ماشین آلات زنجیری افزایش راندمان تولید کلیه بیل های بارگیری به میزان 13 درصد(معادل توقفات ناشی از خرابی شاسی ها) و دستگاه میکسر دوغاب سیمان که به جای مارچ پاشی استفاده می شود و سود بسیار بالایی دارد.

 

وی با اشاره به فواید دستگاه های مذکور گفت: ابداع این دستگاه ها علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی و زمانی داشته است به محیط زیست هم بسیار کمک کرده است و باعث کاهش آلودگی زیست محیطی، بالا رفتن راندمان تولید، انجام عملیات های کارخانه ای در کمترین زمان ممکن، جلوگیری از واردات، کاهش میزان استفاده از سوخت های آلاینده و ... شده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی و تقدیر از مبتکرین و مخترعین باعث دلگرمی آنها شده و روند پیشرفت علم و فناوری را سریع تر خواهد کرد.

ارسال نظرات