رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره)

۳۶۰ هزار شغل ظرف ۴ سال در کشور ایجاد کردیم/ از ۲۷۰۰ کیلومتر دریا برای ریشه‌کن کردن بیکاری چرا استفاده نمی‌شود؟

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کرده و شاهد بهبود شرایط شهرها باشیم.
کد خبر: ۸۸۳۶۱۰۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مخبر در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان قم که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: با تدابیر رهبری در سال‌های اخیر جهت‌گیری جدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و امروز در ستاد هیچ کاری که از سه ضلع محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی خارج باشد، نداریم.


وی با تاکید بر اینکه کل اعتبار و منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) در مناطق محروم هزینه می‌شود، تصریح کرد: ظرف چهار سال گذشته بیش از 360 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به مشاغل ایجاد شده در سطح کشور گفت: این مشاغل در مناطق محروم بوده و به جامعه تحصیل کرده اختصاص داشته است.

 

وی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان کشور را در اشتغال زایی مورد توجه قرار داد و گفت: 4 هزار روستا را در کشور هدف‌گذاری کردیم که از این تعداد، 2 هزار موردشان را بی‌نیاز کرده‌ایم و در 31 استان کشور مشغول خدمت هستیم.

 


محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در همایش فرصتهای اشتغال در قم

 

مخبر تصریح کرد: هرجا ورود کردیم، نخستین محور فعالیت‌مان، اشتغالزایی بوده است؛ نزدیک به هزار مدرسه در کشور در حال ساخت داشتیم که حدود 800 مدرسه را تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 هزار وام قرض الحسنه به مردم در کشور داده شده است، گفت: تاکنون 200 هزار نفر در کشور بیمه تکمیلی شده‌اند، 11 بیمارستان نیمه کاره را در حال تکمیل داریم که چهار مورد اتمام یافته و 21 هزار خانه در مناطق محروم کشور ساخته‌ایم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم در مناطق محروم هرجایی که روحانی و مبلّغ روستا خانه ندارد، خانه برای آن‌ها تأمین می‌کنیم.

 

وی با تاکید بر پرداخت هزینه درمان بیش از 45 هزار بیمار سرطانی اظهار کرد: با این وجود و اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف در کشور انجام گرفته است، محور کار ما اشتغال بوده که طی این سال‌ها بیش از 300 کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد کرده‌ایم.
 

وی با بیان اینکه در سرمایه گذاری دو محدودیت سرمایه و مدیریت وجود دارد، گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام 60 شرکت مدیریت می‌شود.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: همچنین در بنیاد برکت 300 شرکت مدیریت می‌شود که 25 نوع خدمت را ارائه می‌کنند که تمام این خدمات با 40 نیرو انجام می‌شود و اتکای ما بر مردم است.

 

وی با بیان اینکه تاکید داریم از ظرفیت‌های داخلی کشور به طور کامل استفاده شود، خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر امکانات بالقوه بسیار غنی است. امروز اعلام می‌شود حدود 5 میلیون نفر بیکار داریم، چرا از دو هزار و 700 کیلومتر دسترسی کشور به

 

دریا برای ریشه کن کردن بیکاری استفاده نمی کنیم؟
مخبر گفت: مردم را از کنار دریا با این ظرفیت عظیم به کویر بردیم، آن هم در حالی که مشکل آب داریم و نمی‌توانیم خدمات مطلوب به مردم بدهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بهترین شهرها در دنیا با کمترین مشکلات، در کنار دریا قرار دارند خاطرنشان کرد: 95 درصد زعفران دنیا برای ما است و 75 درصد آن در دو استان تولید می‌شود و 8 میلیارد دلار بازار زعفران دنیا است، اما با این ظرفیت عظیم، ما تنها 400 میلیون دلار استفاده می‌کنیم.

 

وی گفت: ما سه استان بزرگ کشور را می‌توانیم با این زعفران اداره کنیم، ولی به محوریت این محصول و بومی‌سازی اقدامات دقت نمی‌کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد تصریح کرد: کشوری نیستیم که زیر بار بیکاری 5 میلیون نفر گرفتار شود.

 

مخبر با تاکید بر اینکه نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال زایی جدای از مباحث سیاسی هستیم بیان کرد: نهضتی نیاز داریم که مسوولان با تقوای سیاسی تنها خودشان را نبینند؛ در انقلاب و جنگ، خواص و سیاسیون خود را ندیدند و به مردم اتکا کردند و آن اتفاقات عظیم افتاد. آنجا دیدیم که تا مردم نیامده بودند، تانک‌ها در کشور جولان می‌دادند و زمانی که مردم آمدند، با حداقل امکانات پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

 

وی گفت: امروز هم با ندیدن مردم و ظرفیت‌های داخلی، امکان حل مشکلات نیست؛ ما در کشور خلاقیت، امکانات و انگیزه داریم اما باید به مردم اتکا کنیم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: امروز می‌شود کارهای بزرگی بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی که وجود دارد انجام داد؛ امروز جوانانِ باانگیزه و فعالی در کشور داریم که باید از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: ما تا امروز نزدیک به 200 میلیارد تومان در قم سرمایه‌گذاری کردیم که بخشی از آن در اشتغالزایی و بخشی در زیربنایی بوده است.

 

مخبر گفت: تا جایی که در اختیار و ظرفیت ما بوده در قم اقدامات جدی انجام دادیم، ولی نیاز است کارگروهی تشکیل شود و نزدیک به 200 میلیارد تومان دیگر در این شهر در حوزه اشتغال زایی سرمایه‌گذاری شود.

 

وی با بیان اینکه می‌توانیم بیکاری قم را در سه سال آینده به زیر میانگین کشور برسانیم خاطرنشان کرد: میانگین یبکاری حدود 11 درصد است که اگر همه مشارکت کنیم به زیر پنج درصد می‌رسد.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: هرجا مشکل بیکاری حل شده ما شاهد بودیم که بسیاری از مشکلات حل شده و مردم خودشان نیازهای خود را با همراهی هم حل می‌کنند.

 

مخبر بیان کرد: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کنیم و شاهد بهبود شرایط شهرها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار