مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از تغییر رویه صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال ۹۶ خبرداد.
کد خبر: ۸۸۳۶۱۲۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید تهرانیان  با بیان اینکه در سال آینده یکی از اقدامات مهم و متفاوت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تغییر رویکرد در صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خواهد بود گفت: با تدوین دستورالعمل جدید، از سال آینده محل تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به تناسب نیاز هر منطقه به آموزش های مهارتی تعیین می‌شود و با توجه به شناسایی ظرفیت‌های آموزشی در هر منطقه، سرمایه گذاری برای تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به این مناطق سوق داده می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان تهران ۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، افزود: پیش از این متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تقاضای خود را به سازمان ارائه می‌دادند و پس از بررسی، در صورت صلاحدید مجوز برای محل مورد نظر متقاضی صادر می‌شد اما با دستورالعمل جدید، از سال آینده تاسیس این آموزشگاه‌ها هدایت شده خواهد بود.

تهرانیان ادامه داد: به دلیل عدم حساسیت در محل تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر در بسیاری از مناطق استان تهران آموزشگاه‌های مازاد بر نیاز وجود دارد که این موضوع حتی بازاریابی و اقتصاد آموزشگاه‌ها را مختل کرده و منجر به بهره‌وری نامطلوب برخی از این آموزشگاه‌ها شده است.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در امور آموزشگاه‌های آزاد درباره آموزشگاه‌ها مازاد موجود نیز گفت: این آموزشگاه‌ها نیز طی یک برنامه توسعه ۵ ساله ساماندهی می شوند به طوری که رشته‌های این آموزشگاه‌ها متناسب با نیاز بازار منطقه بازنگری خواهد شد.

وی افزود: در این طرح توسعه، مناطق جغرافیایی استان تهران از نظر جمعیت، از نظر متقاضیان مهارت آموزی، نوع اشتغال و بازار کار هر منطقه شناسایی شدند که طبق این شاخص‌ها مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صادر می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، عدم تنوع در رشته‌ها و استانداردها را از جمله مشکلات این آموزشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در بازار خودرو نیاز به آموزشگاه‌های اتومکانیک موتورهای هیبریدی داریم اما آموزشگاهی که این مهارت را آموزش دهد، نداریم.

ارسال نظرات