کد خبر: ۸۸۳۶۱۸۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
خالق زیبایی ها عجب آفرینش گر توانایی است که  هر چیزی را باساختمانی خاص ،خلق کرده است  ؛آفریدگار،چنان گل راظریف وزیبا آفریده که دوست داری ساعت ها به تماشای این اثر زیبا بنشینی وغرق در این همه زیبایی شوی.گل موجودی زنده  است  که  شادی و آرامش را هدیه می دهد .با نگاه کردن به این موجود لطیف وجودآدمی پراز حس تازگی می شود. 

یک جوان 27ساله یاسوجی طی اقدامی جالب منزل مسکونیی را تبدیل به یک گلخانه زیبا کرده است ؛ باورود به این خانه حال وهوای دیگری به سراغت می آید گویی به باغی پراز گل وناشناخته ها قدم گذاشته ای ، زیبایی های درون این خانه ی پرگل خیره کننده است ،بوی گل شمعدونی عطری ،درفضا نظاره گر را مدهوش می کند. در این مکان برای گل هااز بخاری استفاده می شود ،حیاط این خانه با سرپوشی پلاستیکی پوشانده شده است ؛زمانی که درحیاط روبه خانه می ایستی گلدان های گلی را برروی سقف می بینی که زیر سقف پلاستیکی به مراقبه نشسته اند .

دیوار اتاق های این خانه با کاه پوشانده شده است و درون این اتاق ها ، تخته های آویزان به سقف دیده می شودکه کاکتوس های کوچک متفاوت برروی آن جای گرفته اندوبه آرامی روند رشد راطی می کنند.

جوانی  درحالی که یکی یکی به گلدان ها سر می زد وبه آن ها رسیدگی می کردگفت با وجود انتظار زیاد برای رشد یک گل می توان گفت در آمد حاصل از گل  خیلی کم است ، به دلیل آرامشی که گل ها به من می دهند، به سراغ این حرفه آمدم و آن را به صورت تجربی آموختم.

میثم 27 ساله برای خبرنگارماگفت هرگل شیوه مراقبتی خاصی را می طلبد مثلا یک نمونه گل وجود داردکه یک روز درمیان به آب نیاز دارد ولی گل دیگری به هفته ای یکبار آب خوردن اکتفا می کند.

این تولید کننده در آخر به کاکتوس وگیاه حشره خواراشاره کرد وگفت: کاکتوس می تواند اشعه های مضرمانند اشعه های گوشی همراه وغیره را دفع  کندوگل حشره خوارنیز حشراتی که بر روی این گل بنشیندرا طعمه ی خود می کند ,پس گل ها فواید فراوانی دارند .

تصاویر تکمیلی: 
ارسال نظرات