رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه ۶۰ درصد موقوفات دامغان سند مالکیت دارند، گفت: تصرف غیرمجاز موقوفات در دامغان نداریم.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۱۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو در تشریح جایگاه وقف در جامعه اظهار کرد: وقف نوعی صدقه جاریه و از سنت‌های اسلام است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در روایات متعددی، مؤمنان را به گرایش به سمت انجام وقف توصیه کرده و تأکیدات زیادی در این راستا داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه موقوفات دو نوع دارند، اضافه کرد: بخشی از موقوفات متصرفی نام دارند و بخش دوم موقوفات غیرمتصرفی به شمار می‌روند که موقوفات متصرفی در اختیار اداره اوقاف قرار دارد و بخش دوم در اختیار متولیان موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات غصبی به معنای غیرمجاز و متصرف‌شده در شهرستان دامغان نداریم، اضافه کرد: این موقوفات از دسته موقوفاتی به شمار می‌روند که خارج از نیت واقفان تصرف می‌شوند که قانون خوبی در برخورد با آن‌ها وجود دارد و خوشبختانه در دامغان نمونه‌ای از آن نداریم.

میرکو در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه دامغان در سال ۹۶ اضافه کرد: توسعه و ساخت‌وساز بقاع متبرکه شهرستان دامغان را داریم و احیای موقوفات و ایجاد موقوفات جدید با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه نیز از ابعاد دیگر برنامه‌های ما در سال آینده به شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به سنددار کردن موقوفات و اخذ سند مالکیت برای موقوفات به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اداره اوقاف دامغان در سال ۹۶ تصریح کرد: اگر خدای‌نکرده موقوفه‌ای سند ندارد و در معرض تهدید قرار دارد، برای جلوگیری از تعرض به آن سنددار می‌شود.

میرکو با اشاره به اینکه ۶۰ درصد موقوفات در دامغان سنددار هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از تعرض به موقوفات فاقد سند، تعامل خوبی با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان برقرار شده است تا مشکل حقوقی برای موقوفات پیش نیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها