خبرهای داغ:
در افتتاحیه پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران مطرح شد:
پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران (شانزدهمین کنفرانس سیستم های فازی و چهاردهمین کنفرانس سیستم های هوشمند) با حضور رییس انجمن سیستم های فازی ایران و دکتر موسی خانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۴۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم افتتاحیه ی این کنفرانس با حضور دکتر زاهدی رییس انجمن سیستم های فازی ایران و رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایران، پروفسور یانگ یکی از نخبگان سیستم های فازی در جهان و سایر مسوولان برگزار شد.

در این مراسم رییس انجمن سیستم های فازی ایران با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: خدا را شاکریم که توفیق برگزاری این کنفرانس را پیدا کردیم. امروز را با زیارت مزار شهدای گمنام آغاز کردیم که قطعا در بهشت برین هستند و با جان دادن خود، باعث امنیت، آسایش و آرامش ما شده اند؛ امیدوارم بتوانیم قدردان آن ها باشیم و آرمان هایشان را ادامه دهیم.

دکتر محمدمهدی زاهدی ادامه داد: جا دارد از پروفسور یانگ که از چهره های سرشناس سیستم های فازی در سطح جهان هستند و بیش از 700 مقاله در این زمینه منتشر کرده اند هم به دلیل حضور در این کنفرانس تشکر کنم.

وی افزود: همچنین باید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به خصوص دکتر موسی خانی تشکر کنم، چرا که برگزاری چنین کنفرانس هایی زحمات و مشکلات زیادی دارد که بنده از همه ی برگزار کنندگان آن سپاسگزارم.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ایرانی ها سرشار از هوش هستیم، اما به صورت انفرادی؛ یکی از ضعف های ما این است که به کار گروهی اهمیت نمی دهیم، اما کره ای ها در این زمینه خوب کار کردند و یکی از دلایل موفقیت آن ها همین کار گروهی بوده است.

دکتر زاهدی با اشاره به تاریخچه ای از آغاز به کار انجمن سیستم های فازی ایران و جایگاه کشورمان در زمینه ی تولید مقالات این حوزه در سطح جهان، گفت: ما در تولید مقالات فازی در سال 2000 با 25 مقاله در جایگاه 38 جهان قرار داشتیم که این عدد در سال 2016 با 1255 مقاله به رتبه ی سوم جهان رسیده است.

رییس انجمن سیستم های فازی ایران ادامه داد: این نشان می دهد که تشکیل انجمن فازی و اقدامات آن توانست موثر باشد که بتوانیم جایگاه خود را بالا ببریم و از دنیا عقب نیافتیم.

وی با مقایسه ی دانشگاه های ایران در تولید مقالات فازی به رتبه ی نخست دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: سایر دانشگاه های مطرح کشور از جمله دانشگاه تهران، امیرکبیر، علوم و تحقیقات، صنعتی شریف و خواجه نصیر طوسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد نظریه ی فازی، برنامه ای ترتیب دادیم و از پروفسور لطفی عسگرزاده بنیانگذار این علم در دنیا تقدیر کردیم.

دکتر زاهدی با تاکید بر تغییر در سیاست های آموزش عالی کشور، افزود: ما نباید تنها در حوزه ی نظری کار کنیم، بلکه دانشگاه های ما باید توجه ویژه ای به کارهای تحقیقاتی و تجاری سازی داشته باشند.

رییس انجمن سیستم های فازی ایران ادامه داد: بسیار خوشحالم که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین 46 شرکت دانش بنیان تاسیس شده است، این دانشگاه باید برای کلیه دانشگاه های کشور الگو باشد. ما باید به مرحله ای برسیم که به اقتصاد دانش بنیان که همان پیشران و خط مقدم اقتصاد مقاومتی و تعالی کشور که همان آرمان شهدا است، دست پیدا کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به کلیه میهمانان از جمله دکتر زاهدی، گفت: از مسوولان و استادان دانشکده ی برق که این کنفرانس را برگزار کردند بسیار تشکر می کنم، همچنین از پروفسور یانگ نیز به دلیل حضور در این کنفرانس، سپاسگزارم.

دکتر موسی خانی افزود: ما گام های خوبی در این دانشگاه برداشته ایم، 46 شرکت دانش بنیان تاسیس کرده ایم، خودروی برقی ما در حال تجاری سازی است و با طی مراحل شماره گذاری، وارد بازار خواهد شد.

رییس پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران، در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاهی است که می تواند ادعا کند گام های کوچکی برای ارتقای کشور برداشته و برای سربلندی کشوری که شهدای زیادی داده است، تلاش می کند.

دبیر پنجمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران نیز با ارائه ی گزارشی از روند ثبت نام و پذیرش مقالات این کنفرانس، گفت: برای این کنفرانس 190 مقاله به زبان های انگلیسی و فارسی دریافت شد که 90 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

دکتر احمد فخاریان افزود: سعی کردیم در بخش داوری نیز عدالت را رعایت کنیم و برای هر مقاله 2 داوری انجام شود که در صورت تضاد آرا، داوری سوم هم انجام شد و فرآیند داوری شفاف و عادلانه بود.

وی ادامه داد: طوری برنامه ریزی کردیم که ارائه ی مقالات به صورت شفاهی انجام شود تا همگی بتوانند از مقالات استفاده کنند.

در پایان این مراسم، از برترین ها در بخش های مختلف و همچنین برگزار کنندگان کنفرانس تقدیر و تشکر شد.

شایان ذکر است؛ برگزاری کارگاه های تخصصی مختلف، بازدید از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مانند مجموعه مرکز فناوری و نوآوری های پیشرفته سینتک و مرکز رشد واحدهای فناور با حضور استادان و شرکت کنندگان، از دیگر برنامه های این کنفرانس است.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها