تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و مرکز مشاوران حقوقی، وکلا به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت وکلای نیکوکار در مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان منعقد شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۷۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد و راهبرد اصلی کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی خود توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و رسیدن به نقطه خود اتکایی و خودکفایی و استقلال اقتصادی است، گفت: به همین منظور سالانه 10 درصد از مددجویان این نهاد با توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 هزار خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد استان زنجان قراردارند، افزود: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3هزارو700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از دیگر رویکردهای مهم امداد که نهادی مردمی است بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای رفع نیازهای مددجویان است، اضافه کرد: در همین بخش برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در امداد اجرایی می‌شود.

صفری در ادامه به حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات در این بخش ارائه مددکاری حقوقی براساس نوع نیاز خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: ارائه معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت پوشش‌، تسهیل در رسیدگی به دعاوی واحقاق حقوق خانواده‌های تحت پوشش در محاکم قضایی از اهداف مهم در حوزه مددکاری حقوقی است که موجب می‌شود برخی از حقوق از این طریق احیاء و خانواده ها به مرز توانمندی برسند.

مدير كل كميته امداد استان زنجان در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه بين مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان و کمیته امداد خبر داد و گفت: اين اقدام به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت وکلای نیکوکار در مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، ترغیب وترویج روحیه نیکوکاری در جامعه حقوقدانان، وکلا و مشاوران حقوقی و تسهیل در احقاق و رسیدگی به دعاوی مددجویان تحت پوشش در محاکم قضایی منعقد شد.

گفتني است، در این تفاهم‌نامه بهره‌گیری مددجویان تحت پوشش از خدمات رایگان حقوقی وکلا و مشاوران خیر، تشکیل مجمع وکلا، حقوقدانان نیکوکار و خیر استان و بهره‌مندی مددجویان از آموزش‌های حقوقی رایگان براي پیشگیری از دیگر اهداف مهم است.

ارسال نظرات