دبير کميسيون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در شورای اداری تربت‌جام با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بیان داشت: پديده شوم قاچاق مانند خنجری از پشت و ضربه‌ای به هويت کشور است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۰۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شوراي اداري تربت‌جام يادبود شهيدان پدر و فرزند رضا و غلامرضا فکوري با حضور اعضاي و امامان جمعه در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد و در اين جلسه «محمدابراهیم افشاري» گفت: در پيشگيري معضل قاچاق کالا و ارز نيازمند توجه علماي ديني و مردم دین‌مدار هستیم و اگر حرمت اين مسئله خوب تبيين شود به ميزان قابل‌توجهی از قاچاق جلوگیری می‌شود.

*پديده شوم قاچاق مانند خنجری از پشت و ضربه‌ای به هويت کشور است

این مقام مسئول با اشاره به تأکید مقام معظم رهبري در بحث مبارزه جدي با قاچاق کالا و ارز افزود: معضل قاچاق مانند خنجری از پشت است که در ابعاد مختلف تأثير زيادي بر زندگي، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما گذاشته است و مردم بهترين عامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند.

افشاري تصريح کرد: پديده شوم قاچاق ضربه‌ای به هويت کشور زده است ومبارزه با قاچاق فقط خاص مرزها نيست بلکه بايد تا مرحله فروش دنبال شود.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی مبارزه قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: بايد در بحث مبارزه با قاچاق کالا به سه نکته مهم مبادي ورودي، طول مسير و سطح عرضه را کنترل کنيم و حجم قاچاق از دو کشور افغانستان وترکمنستان به استان خراسان سه درصد است که بسيار پايين است و 97 درصد قاچاق کالا و ارز از ساير استان‌ها که 80 درصد آن از طريق جاده وارد استان می‌شود.

*صدمه قاچاق کالا و ارز کمتر از مسائل امنيتي نيست

دبير کميسيون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به تشکيل ستاد مرکزي مبارزه با کالا و ارز متشکل از همه دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: صدمه قاچاق کالا و ارز کمتر از مسائل امنيتي نيست و صدمات اقتصادي، معضلات اجتماعي، فرهنگي و سایر ناهنجاری‌ها به قاچاق برمی‌گردد.

«افشاری» تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم ملي و همراهی مردم و مسئولان را می‌طلبد که نياز به کار فرهنگي، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشي توسط نخبگان و تبيين مخاطرات معضل قاچاق است.

وی بابیان این‌که تبادل حجم قاچاق تجارت خارجي نسبت به امکانات خيلي بيشتر است اظهار داشت: امکانات کنترل مرزي ضعيف است تنها در گمرک شهيد رجايي روزانه 50 هزار کانتينر ترخيص می‌شود و کدام نيروي انساني توان بازرسي اين ميزان را دارد و امکان این‌که همه را با سيستم رصد و کنترل کنيم وجود ندارد و با اين وضع قاچاق کانتينر اتفاق می‌افتد.

وي اعلام کرد: نمی‌شود ورودي مشهد را که روزانه چند هزار وسيله نقليه وارد می‌شود کنترل کرد و آنچه در استان اولويت اول است کنترل سطح عرضه است که سخت‌ترین نوع مبارزه می باشد.

*زائرين کشورهاي خارجي از مشهد جنس خارجي و قاچاق سوغات می‌برند

این مقام مسئول با اعلام کاهش چشمگير حجم قاچاق به استان گفت: بزرگ‌ترین عيب و آسیب این است که زائرين کشورهاي خارجي از مشهد جنس چيني و خارجي آن‌هم از نوع قاچاقش براي سوغات می‌برند.

«افشاري» با اشاره به قاچاق کالاهاي سلامت‌محور که سلامت مردم را تهديد می‌کند گفت: سال گذشته بيش از يک ميليارد و دويست ميليون دلار لوازم‌آرایشی قاچاق وارد کشور شد که 64 درصد لوازم‌آرایشی تاريخ گذشته، غیراستاندارد و مضر بود.

وي یادآور شد: زنان ايراني هفتمين کشور مصرف‌کننده لوازم‌آرایشی در جهان و اول خاورميانه هستند که با بدترين مواد در پاکستان توليد می‌شود.

وي ابراز داشت: چرا کالاهايي که کارخانه‌های ایرانی توليد می‌کنند بايد به‌صورت قاچاق عرضه شود و ما بايد به حساسيت بيشتري به بحث قاچاق کالا و ارز را داشته باشیم و استان را از بحث قاچاق پاک‌کنیم و به تولیدکنندگان اميد بدهيم.

*تعیین 211 حوزه اخذ رأی برای انتخابات سال 96 در تربت‌جام

فرماندار تربت‌جام گفت: با توجه به این‌که شهرستان مرزي هستيم قاچاق کالا و ارز را به‌صورت ضعيف داريم و 95 درصد قاچاق کالا از غرب وارد کشور می‌گردد و از اين رقم 5 درصد به حوزه ما وارد می‌شود.

 «علي رستمي» گفت: ابزار جنگ اقتصادي دشمن ورود قاچاق کالا و ارز به کشور است وکسانی که قاچاق وارد می‌کنند و کارخانه‌های را به تعطيلي می‌کشانند مفسدين اقتصادي محسوب می‌شوند.

وي با اشاره به آمادگي شهرستان براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها تصريح کرد: همه امکانات دولتي بسيج شده است و به‌کارگیری 4 هزار نيروي انساني و 211 حوزه اخذ رأی انتخابات خوب، سالم و درخورشان نظام اسلامي برگزار خواهيم کرد.

*اهانت به مقدسات اهل سنت شرعاً حرام است

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به بحث وحدت شيعه و اهل سنت گفت: خون‌های ريخته شده در عراق و سوریه تنها آمريکا وداعش مقصر نيستند بلکه کساني که در حفظ وحدت تلاش ندارند آن‌ها را مقصرند.

 حجت‌الاسلام طاهري افزود: نعمت وحدت ارزشمند است و براي پايداري وصيانت از وحدت همه بايد تلاش کنند جريان اخير نماينده مجلس خطاي ساماندهي شده نبود.

وي تأکید کرد: اهانت به مقدسات اهل سنت شرعاً حرام است و اگر کسي خلاف اين حرکت کاري انجام دهد حرام شرعي نموده و خلاف قانون و حکومت حرکت کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها