خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین در گفت و گو با طنین یاس مطرح کرد:
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه باید تعارض ها در خانواده مدیریت شود اظهار داشت: باید از تعارض ها در خانواده به نحو احسن بهربرداری کرد، راه حلهای درست در تعارض و در مشاجره خانواده موجب شود دیگر آن مشکل در خانواده تکرار نشود.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۴۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، عبدالله سلطانی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه  امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، با بیان اینکه وجود تعارض در خانواده ها خود به تنهایی مشکل محسوب نمی شود گفت: مشکل اساسی اینجاست که زوجین از تعارض ها  به بهربرداری درست نرسند چرا که اگر هر تعارضی در خانواده به راه حل درستی منتهی شود  در اثر کشف این راه حل درست، آن تعارض در خانه دیگر تکرار نشده و زندگی شیرین می شود.


وی ادامه داد: وجود تعارض بیانگر این مسئله است که اهالی آن خانواده هنوز نتوانسته اند به راه حل درستی دست بیابند و اگر این روند ادامه یابد در  اثر انباشته شدن تعارض و اختلافات، خانواده با چالش های بزرگی روبرو می شود  که دیگر حل آن برای اعضای خانواده  ساده و جبران پیامد هایش، امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه باید یک تعارض در خانواده حل شود؟

این استاد دانشگاه در پاسخ این سؤال مبنی بر جگونگی حل تعارضات در خانواده ها گفت: در مرحله اول حل تعارض،  باید بدانیم آن کسی که روبروی ما است و در مقابل او جبهه گرفته ایم همسرمان است و بعد از ساعتی بگو مگو قرار است با او صحبت کرده و آشتی کنیم! در بیان چرایی تعارضات و اختلافات مشکلات و مسائل قدیمی یاد نکنیم زیرا مطرح کردن این دست مسائل به جز دردسر مشکلی را حل نخواهد کرد!.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه در تعارض، مشکلات خود را به گردن دیگران نیندازیم، خاطرنشان کرد: به جای این دست مسائل باید به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات خود باشیم چرا که در این صورت است که  ذهنمان راه حل مدار می شود و تعهد در پیدا کردن راه حلی که حقوق زن و مرد را تأمین کند باعث ثبات آرامش خانواده خواهد شد.

سلطانی نژاد در خصوص راه حل رفع تعارض های خانواده گفت: باید به یکدیگر برای تغییر رفتار فرصت مناسب داد تا از طریق زوجین بتوانند رفتار خود را اصلاح کنند حتی اگر این تغییر رفتار به خیلی کم هم باشد فرد باید مورد تشویق قرار گیرد تا موثر واقع شود و انگیزه طرفین بالا  برود.

وی با بیان اینکه وقتی که قرار است طرف مقابل همسر ( چه آقا باشد و یا خانم )  تغییر رفتار دهد کاری نکنیم که او از این تغییر رفتار پشیمان شود، گفت: بعضی خانواده‌ها با تخریب شخصیت افراد موجب می شوند که انگیزه طرف مقابل در تغییر رفتارش از بین رفته و یا این تغییر رفتار برای آنها  خود را بی اهمیت جلوه دهد.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه وقتی که تغییر رفتار در طرف رخ داد آن وقت است که زندگی شیرین می شود اظهار داشت: اگر تغییر رفتار و اصلاح حرکت برای رفع  تعارض خانواده‌ها به وجود نیامد آن وقت باید به مشاوره  و روانشناس متخصص مراجعه شود تا به ما در حل مسایل تعارض کمک کند.

گفت وگو شکوفه زمانی


ارسال نظرات