فرمانده بسیجی در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:
مسعود ریاضی گفت: ایجاد فرصت شغلی بزرگترین مصداق اقتصاد مقاومتی است در این راستا باید تمام توان ها را بسیج کرد تا مسابقه بزرگ اقتصادی کشور سامان بگیرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۶۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶

مسعود ریاضی فرمانده بسیجی پایگاه شهید صیاد شهرستان بانه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  کوچک‌سازی بدنه دولت و بهبود عملکرد فعالیت‌های اقتصادی از طریق افزایش نیروهای بازار و محول کردن فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی است. توجه ویژه به اقتصاد از سیاست‌های مهم نظام اسلامی برای ایجاد توان مقاومت و ایستادگی و مقابله با فشارهای دشمن است .

وی گفت: به بیان رهبری معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی و مهم و موجب مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد و باید بتواند در مقابل آنچه ممکن است در معرض توطئه دشمن قرار بگیرد مقاومت کند.

وی در ادامه بیان داشت: یک رکن اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است ضرورت توجه به  اقتصاد وضعیت ویژه ای است که جامعه کنونی ایران با آن رو به رو است و باید در آن متناسب با سایر ابعاد جامعه رشد یابد .

ریاضی بیان داشت: اگر کشوری وابسته اقتصادی باشد و برای تامین آب، نان، انرژی و سوخت خود محتاج دیگران شود دچار وابستگی سیاسی و فرهنگی خواهد شد. چنین کشوری برای تامین مایحتاج اقتصادی شرایط سختی  را متحمل می‌شود که وابستگی سیاسی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده برتر بسیجی گفت: ایجاد فرصت شغلی بزرگترین مصداق اقتصاد مقاومتی است در این راستا باید تمام توان ها را بسیج کرد تا مسابقه بزرگ اقتصادی کشور سامان بگیرد.

وی با بیان اینکه مساجد می تواند پایگاه آموزش مهارت اقتصادی باشد افزود: یکی از دلایل برتر بودن جذب حداکثری در بسیج بوده و حداقل 50 درصد از مردم بومی جذب بسیج شده اند از آنجایی که کردستان در شرایطی قرار دارد که دشمن درصدد نفوذ فرهنگی است گروه هایی مثل سلفیت، وهابیت درصصد هستند تااز طریق نفوذ فرهنگی بتوانند به اهداف خود برسند. لذا مسجد یک پایگاه و سنگر است که می تواند در شرایط رکود اقتصادی هم به عنوان مکانی برای آموزش مهارت های اقتصادی برای مردم قرار بگیرد تا مردم بتوانند با تولیدات داخلی بخشی از معیشت زندگی را فراهم کنند.

ریاضی در خاتمه افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم چراکه تعدادی از بسیجیان توانستند کارگاه های تولیدی  در زمینه پوشاک محلی و بومی را راه اندازی کنند که نوعی تقویت فرهنگی و خودکفایی اقتصادی را در بردارد. متاسفانه دولت از توانایی و ظرفیت بومی مناطق مختلف مرزی آگاهی لازم را نداشته و تاکنون هم نتوانسته حمایت خاصی داشته باشد؛ یکی از دلایل مهم که دولت حمایت لازم را انجام نمی‌دهد این است که دولت درصدد نبوده  ظرفیتهای بومی را شناسایی کند و عزم جدی هم برای شناسایی نداشته است.

ارسال نظرات