طی بیانیه مشترک ستاد مردمی جایزه بین المللی باروت خیس2017 و مجمع جهانی مستضعفین اعلام شد

شیخ عیسی قاسم برنده جایزه انصارالمستضعفین

دبیر ستاد مردمی جشنواره بین المللی باروت خیس طی انتشار اطلاعیه ای، نامزدهای امسال این جایزه را معرفی کرد و عادل الجبیر، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای این دوره هستند.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۷۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری پنجمین جایزه بین المللی باورت خیس، سید محمد یاشار نادری دبیر ستاد مردمی جشنواره بین‌المللی باروت خیس، با صدور اطلاعیه ای، نامزدهای امسال این جایزه را معرفی کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

اکنون بر هیچ کس پوشیده نیست که جهان امروز، با تمام ریشه های در هم تنیده ای که فرهنگ ها و تمدن ها و آیین های متعدد در هم دارند، امروز، بیشتر از قبل توسط امپریالیسم و نظام های سلطه طلب، به دو قطب تبدیل شده است. قطبی که سلطه می خواهد و برای به دست آوردن ابزارهای قدرت، از هیچ زورگویی و ظلم و دروغی فروگذار نیست و چه بسا، دین و کتاب خود را تحریف نمایند و فرهنگ و اخلاق خود را بی بدیل جلوه دهند. و قطبی دیگر، قطبی ستمدیده اما سربلند که در زیر یوغ گران سطله گران، کمر خم نمی کنند و ندای هیهات من الذله را به زبان های گوناگون و لهجه های مختلف، فریاد می کشند.

دیگر حتی، دورافتاده ترین شهرها و پایین ترین شعورهای دنیا هم، آنقدر نبوغ دارند که تفاوت بین این دو بدانند. می دانند که هر «ا… اکبر»ی، آن خاصیت توحیدی را ندارد. و هر کس دم از کتاب مقدس، می زند حق نمی گوید. و هر آن کس که در سرزمین حجاز، نفس کشیده باشد، لزوماً رایحه¬ی قدسی مکه و منا را با جانش عجین نکرده اند. چه بسا ابوسفیان ها و ابوجهل ها و ابولهب ها که در جوار کعبه ابراهیم، سالها می زیستند و بویی از عبودیت و توحید نبردند. و کعبه برایشان، تنها تحفه می آورد و قوتی که از نذور جاهلیت در پستوهایشان اندوخته می گشت. تاریخ، چه بسا صفّینیانی را بر ما نمایانده است که قرآن بر نیزه کرده بودند. تاریخ بر ما، افرادی را نمایانده است که با کشتار میلیونی یهودیان، پایه های صلیب دروغین خود را بر خاک خونین استوار می داشتند. و بعدتر، کسانی را به ما نشان داد که با پرچم چرکینی که عبارت مبارک «لااله الا ا…» را بر آن پیاده کرده بودند و با قربانی کردن صدها هزار مسلمان و مسیحی و ایزدی، بنا داشتند دولتی با نام اسلام بر پای دارند. حال آن که هیچ مسلمانی، ـ و هیچ دینداری ـ چنین جنایتی را مرتکب نمی شود. ندیدند عاقبت پیشینیان را که از آنان، مقتدرتر و زیرک تر بودند و سرانجام سرشان را برای گردنکشی هایشان بر باد دادند.

امام علی (ع)، این اسطوره بی مانند علم و حکمت که به اعتراف بسیاری از اسلام شناسان غربی، نمونه ای تمام عیار برای اسلام است به فرزندش، این گونه اهمیت تاریخ را می نمایاند:
«درست است که من به اندازه پیشینیان عمر نکرده‏ام، امّا در کردار آنها نظر افکندم، و در اخبارشان اندیشیدم، و در آثارشان سیر کردم. تا آنجا که گویا یکى از آنان شده‏ام. بلکه با مطالعه تاریخ آنان، گویا از اوّل تا پایان عمرشان با آنان بوده‏ام، پس قسمت‏هاى روشن و شیرین زندگى آنان را از دوران تیرگى شناختم، و زندگانى سودمند آنان را با دوران زیان بارش شناسایى کردم، سپس از هر چیزى مهم و ارزشمند آن را، و از هر حادثه‏اى، زیبا و شیرین آن را براى تو برگزیدم، و ناشناخته‏ هاى آنان را دور کردم…

براى امور واقع نشده ی آینده، به آنچه در گذشته واقع شده است، استدلال نما و با مطالعۀ قضایاى تحقّق یافته، حوادث یافت نشده را پیش بینى کن؛ زیرا امور جهان، همانند یک دیگرند، از آن اشخاص نباش که موعظه سودش ندهد، مگر توأم با آزار و رنج باشد؛ زیرا انسان عاقل باید از راه آموزش و فکر، پند بپذیرد، این بهائم هستند که جز با کتک، فرمان نمى‏برند.»  (نهج البلاغه، نامه های ۳۱  و ۴۶۷)

امروز دیگر انسان ها تشنه ی دانستن اند. تشنه ی بیشتر فهمیدن و بیشتر درک کردن جوهر هستی. حقیقت و خلقت. با این وجود هر انسان تشنه آگاهی، هر چند در بیابان فقر و استضعاف هم باشد، با تکیه بر تاریخ و سرگذشت پیشینیان، تفاوت میان برکه ی مطبوع آب و توده ی موهوم سراب را می داند.

به فرموده مقام معظم رهبری:
آیه‌ی قرآن در سوره‌ی مبارکه‌ی نور میفرماید که: مثل سراب، انسان تشنه، زمین خشک را از دور [شبیه] آب میبیند؛ بعد که نزدیک میشود، میبیند میبیند هیچ چیز نیست. امید بستن به شیطانها این است؛ امید بستن به قدرتهای مادّی و شیطانی این است. عقلانیّت و تدبیر و کارکرد عاقلانه در مسائل مختلف -در دیپلماسی، در مسائل کشوری، در اداره‌ی داخل کشور، در تجهیزات، در علم، در صنعت و در غیره- کار لازمی است، امّا اعتماد به شیاطین، اعتماد به آن کسی که با اصل وجود شما مخالف است، خطای بزرگی است… همان دستکش مخملینی که روی پنجه‌ی آهنی کشیده شده بود که من این را بارها گفتم…

(۱۹/بهمن/ ۱۳۹۵ ـ بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش)

جشنواره بین‌المللی باروت خیس براساس فلسفه وجودی‌اش که تبیین حقیقت برای ملت‌هاست به خود می‌بالد که برای پنجمین سال متوالی در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی انسانها، در سراسر عالم، در حد توان و بضاعت خود، گام‌های موثری برداشته است.

امسال که دشمنان انقلاب اسلامی با نقاب فرهنگی و به ظاهر دوست در پی نفوذ به لایه های مختلف حریم ارزشهای ملت‌های آزادیخواه و اسلام ناب محمدی برآمده است و تلاش دارد جلوه‌های حقیقت این عرصه عظیم را وارونه، به افکار عمومی عالم انعکاس دهد، جشنواره مردمی باروت خیس با استعانت از پروردگار و با استقبال و کمک از نظرات ملتهای آزادیخواه جهان و مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی، اقدامات شایسته تقدیر دشمنان را در عرصه فرهنگی، در صدر اولویت‌های خود قرار داده است.

این جشنواره پس از بررسی های نهایی اسامی نامزدهای امسال را منتشر کرد:
۱- عادل الجبیر (وزیر امور خارجه عربستان سعودی)؛ که در اظهاراتی ایران را بزرگترین حامی تروریست خواند در حالی که این کشور بزرگترین حامی گروههای تکفیری و تروریستی در جهان محسوب می شود. که موجب ناامنی در منطقه و جهان شده اند.

هم چنین این کشور با دخالت در امور بحرین در سرکوب اعتراض های مردمی در بحرین نقش مهمی دارد.
و از طرفی اظهارات این وزیر جوان تطابق عجیبی با اظهارات وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این اجلاس داشت. که این موضوع این مسئله را به ذهن متبادر می کند که سعودی ها و صهیونیست ها همکاری گسترده ای در ناامنی و جنایت های منطقه های دارند

۲- هیلاری کلینتون (وزیر امورخارجه سابق ایالات متحده)؛ به دلیل علنی کردن سیاست آمریکا در به وجود آوردن و حمایت از گروههای تروریستی و تکفیری همچون داعش
همین رسواگری ها در مورد وضعیت کنونی آمریکا در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

۳- دونالد ترامپ (رئیس جمهور ایالات متحده)؛ به دلیل علنی کردن بحران های  متعدد آمریکا از لحاظ اقتصادی و سیاسی؛
اعلام شکایت از دولت باراک اوباما به دلیل شنود مکالمات
و رسواگری ها در مورد وضعیت فقر و مشکلات مردم آمریکا
همچنین افشای چهره حقیقی استکبار و ایالت متحده امریکا

امسال در کنار «جایزه بین المللی باروت خیس»، «جایزه انصار المستضعفین» نیز خواهیم داشت. جایزه انصار المستضعفین به کسی تعلق می گیرد که بیشترین خدمت را به مستضعفین نموده اند که پس از بررسی های لازم، «شیخ عیسی قاسم»، نماینده مقام معظم رهبری به عنوان شایسته ترین گزینه برای دریافت جایزه انصارالمستضعفین شناخته شدند. ایشان علیرغم تمام اهانت ها و سلب تابعیت، کماکان همچون مولای خویش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)، مجاهدانه ایستادگی کردند.

امید که همچون گذشته با مشارکت گسترده آحاد مردم بویژه نخبگان جامعه، برای انتخاب نامزد نهایی باروت خیس، و همچنین اهدای جایزه انصار المستضعفین، شاهد استقبال عظیم مردمی در برنامه اختتامیه باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار