۲۰ درصد مدارس کشور با همت خیران نوعدوست ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه ساخت بناهای مقاوم و متناسب با اقلیم مناطق مورد توجه قرار گیرد گفت: ۲۰ درصد مدارس کشور با همت خیران نوع‌دوست ساخته شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۹۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، تقی نظرپور امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در استانداری، بیان اینکه وضعیت مازندران نسبت به متوسط کشوری در تجهیز و نوسازی مدارس ارتقا یابد اظهار داشت: نیاز آموزش و پرورش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: مازندران استانی با جمعیت شناور بوده و در نوروز و تابستان مسافران و گردشگران سفر می‌کنند و انتظار این است نیازها را گردشگری پوشش دهد ولی این نیاز با توجه به حجم مسافران آموزش و پرورش نقش آفرینی می‌کند.

نظرپور تغییر کاربری فضاهای آموزشی داخل شهر را از مباحث موضوع بحث دانست و تصریح کرد: سنجش نیازها با توجه به موقعیت‌های مکانی فعلی و رفع نیازها و مشکلات آموزش و پرورش الزامی است.

وی بر استفاده از سرمایه‌های آموزش و پرورش تاکید و تعداد مدارس ماندگار تاریخی را حدود 100مدرسه بیان کرد و گفت: زیبنده نیست تعداد مدارس تاریخی ما کم باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: تخریب ساختمانی مدارسی که عمر زیر 40 سال دارند زیبنده نیست و از ابزارها و امکانات برای نوسازی ساختمان‌ها باید استفاده کرد.

نظرپور، دقت در طرح‌های تفصیلی، توجه به معماری و ساخت فضا و استفاده از نقشه‌های مناسب را از مهمترین مولفه‌ها در ساخت مدارس مقاوم اعلام کرد.

وی افزود: از شاخص‌های پروژه برتر توجه به بومی کردن ساخت مدارس، توجه به اقلیم بوده و در راستای دستیابی به هدف توجه به این مسئله ضرورت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس کشور با همت خیران ساخته شده است، افزود: متولی برای تعامل با خیران و فعالان بخش خصوصی و بازرگانی می‌تواند به تکمیل طرح های ناتمام نوسازی و تجهیز مدارس می تواند مثمر باشد.

نظر پور بر افزایش عمر مفید در مدارس تاکید کرد و گفت: مخالف اضافه شدن درسی درباره تعمیرات مدرسه باشد نیستم اما مدارس با بازدید ساده مدیران و توجه به عوامل تاثیرگذار تخریب می‌تواند کمک قابل توجهی در تعویق زمان تخریب مدارس کند.

نظرپور یکی از مشکلات فعلی مدارس را کمبود فضای سبز مدارس بیان کرد و افزود: به افزایش تعداد مدارس ماندگار با انجام فعالیت‌های پایا توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار