اهمیت توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در کشورمان وارد مرحله جدید و بسیار حساسی شده و بی تردید در صورت بی دقتی و سوء تدبیر در این حوزه ها، تکرار فاجعه های زیست محیطی مانند گرد و غبار خوزستان و یا نابودی دریاچه ارومیه ، دور از ذهن نخواهد بود .
کد خبر: ۸۸۳۶۴۳۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو شوراي اسلامي شهر زنجان در جلسه رسمي و علني اين شورا كه با حضور مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان، با اشاره به افتتاح مجهزترین مرکز دیالیز شمال غرب کشور در هفته اخير توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: همزمان مراسم گلریزان و جذب کمک های مردمی این انجمن نیز همانند سایر کارهای خیریه در زنجان با مشاركت عموم همشهريان محترم به زیبائی و شایستگی هر چه تمام ، برگزار گردید .

سعيد اميدي افزود: امیدواریم شاهد تداوم و تقویت خیریه ها به خصوص در حوزه های مهمی و عرصه های جدیدی مانند خیریه های ورزشی و خیریه های آموزشی نیز در زنجان باشیم .

وي با بان اينكه فرصت هائی مانند هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بهترین زمان برای تبیین موضوعات زیست محیطی و آغاز اقدامات عملی گسترده در این حوزه است اظهار داشت: اهمیت توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در کشورمان وارد مرحله جدید و بسیار حساسی شده و بی تردید در صورت بی دقتی و سوء تدبیر در این حوزه ها، تکرار فاجعه های زیست محیطی مانند گرد و غبار خوزستان و یا نابودی دریاچه ارومیه ، دور از ذهن نخواهد بود .

وي افزود: در بعد مدیریت شهری توجه به موضوع توسعه فضاهای سبز و درخت کاری اهمیت مضاعفی نیز به لحاظ زیبائی منظر شهری و ایجاد نشاط و شادابی پیدا میکند که خوشبختانه در شهرمان وضعیت مطلوبی داشته و روند توسعه آن در سالهای گذشته مناسب بوده است.

امیدی با بیان اینکه بی‌تردید کارگران و کارکنان فضای سبز در میدان عمل و اجرا حضور داشته‌اند، ادامه داد: با وجود اهمیت جدی کارکرد این کارگران و تاثیر مشخص عملکردشان در زیبایی شهر، وضعیت شغلی آن‌ها همواره با نوسانات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو بوده است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر گفت: برون‌سپاری، حفظ و نگهداری فضای سبز منطقه یک در ماه‌های پایانی شورا، به نظر اقدامی غیرمنطقی جلوه می‌کند، چرا که چنین تصمیمی باید به دوره آتی مدیریت شهری سپرده می‌شد.

وي مهم ترین موضوع مرتبط با واگذاری را امکان تضییع حقوق کارگران فعلی فضای سبز شهری عنوان کرد و افزود: این افراد اغلب از دو تا بالای دوازده سال برای شهر زنجان کار و تلاش کرده‌اند و تعدیل‌های فصلی متعددی را نیز تحمل کرده‌اند و حق عرفی آن‌ها است که باید باز هم در کار فضای سبز به کار گرفته شوند لذا ضمن اعلام نگرانی جدی از بی‌توجهی به این موضوع مهم و مستند به امضای اکثریت اعضای محترم شورا ، تقاضا دارم این موضوع به صورت شفاف تعیین تکلیف شود تا کارگران با آرامش خاطر در سال جدید به کار گرفته شوند.

اميدي با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز به عنوان یک فرصت طلایی و بسیار ارزشمند برای جذب بیشتر میزان مسافر نوروزی و توسعه گردشگری شهری گفت: امیدواریم قوی‌تر از سال‌های گذشته، اقدامات یکپارچه و هدفمندی در این زمینه انجام شود.

وي افزود: دست‌اندرکاران اعم از متولیان حوزه شهری، پلیس راهنمائی و رانندگی، اصناف و بازاریان، فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و دستگاه‌های دولتی مربوطه باید به صورت جدی مسافران و گردشگران نوروزی را ارج نهاده و عید نوروز را فرصتی برای رونق اقتصادی و همچنین ارائه فرهنگ میهمان‌نوازی زنجانی‌ها، بدانند تا زمینه خرسندی مسافر را از خدمات دریافتی فراهم کنند تا با ذهنیت مثبت اجتماعی زنجان را ترک کرده و سفیری برای تبلیغ شهرمان و افزایش مسافران تابستانی باشند.

ارسال نظرات