خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: راه شهدا مستمر است و اسوه‌ها و مادران شهدا مانده‌اند تا جوانان از مسیر شهدا دور نشوند.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۳۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در چهارمین همایش «اسوه‌های صبر و استقامت» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با بیان اینکه حضور و همراهی در مراسماتی که به عنوان شهدا برگزار می‌شود، لیاقت، سعادت و شایستگی خاص می خواهد، اظهار داشت: نباید از شهدا و ارزش‌های شهدا غافل بود.

وی با بیان اینکه عملیات‌های سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس همچون کربلای 4، کربلای 5، والفجر8 در ماه‌های بهمن و اسفند انجام شد، عنوان کرد: نقش رزمندگان همدان در عملیات‌ها بسیار نقش مهم و برجسته‌ای بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در عملیات بیت المقدس 2 و بیان خاطراتی از ایثارگری‌های دانش موز شهید 14 ساله افزود: این عملیات در شرایطی که دمای هوا 30 درجه زیرصفر بود انجام شد و ما باید با مطالعه این رشادت ها و فداکاری‌ها، شهدا را الگو و اسوه راه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که ما در جنگ سرمایه های گران و ارزشمندی به دست آوردیم، گفت: ما در این جنگ هزینه های بسیار کردیم ولی در برابر آن سرمایه بزرگ و عظیم‌تری به دست آوردیم.

ظفری با بیان اینکه رسالت و نبوت حضرت ابراهیم(ع)، مدیون امتحان الهی بود، اظهار داشت: در کشور ما انسان‌ها بیشتر از حضرت ابراهیم(ع) امتحان می شوند، به طوری که فرزند شهید، خواهر چند شهید دیگر است و در عین حال از نزدیکان و از برادرزاده و خواهرزاده‌های او شهید هستند و به نوعی شهدا او را احاطه کرده اند.

* رفتارهای غربی برخی افراد و مسئولین در جامعه

وی با تاکید بر قرار گرفتن در مسیر شهدا و ولایت بیان کرد: متاسفانه در کشور عده ای به دنبال جریان‌های سیاسی، حزبی و گروهی هستند و درگیر مسائل پیش پا افتاده، پوچ و بی اساس شده‌اند ولی باید بدانند که ما برای این هدف انقلاب نکردیم و همه ملت و مسئولین باید به رسالت سنگینی که بر دوش دارند عمل کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: باید رسالت رزمندگان و اسوه های مقاومت را دریابیم و با رسالت خود مقایسه کنیم و در مسیر آنها حرکت کنیم.

وی با اشاره به برخی رفتارهای غربی افراد و مسئولین در جامعه به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و بیان داشت: چگونه می خواهیم جواب شهدا و خانواده هایشان را بدهیم؟

سردار ظفری با تاکید بر عدم وابستگی به تعلقات دنیایی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد مشغول زرق و برق دنیا شده‌اند، ولی از همین استان در عملیات والفجر8 رزمنده ای حضور داشت که با وجود اینکه یک روز هم نشده بود که به مرخصی رفته بود وقتی سخن امام راحل مبنی بر در رأس بودن جنگ می شوند با بسیجی ها به جبهه اعزام می شود و علت حضور خود را اجرای تکلیف عنوان می کند.

وی ادامه داد: این رزمنده که معلم فداکار بسیجی بود در طی این عملیات اسیر شد و در طی چند سال اخیر شاهد خدمت و فعالیت او در مسجد بودم که متولی مسجد شده بود، با افتخار کفش های مردم را جفت می کرد و فقط به رضای خدا فکر می کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نباید از مسیر شهدا خارج شد و باید از آن مراقبت کرد، افزود: اگر به دنیای رزمندگان، دنیای شهدا و دفاع مقدس ورود پیدا کنیم شاهد یک جامعه آرمانی غیر از این جامعه خواهیم بود.

* اسوه‌ها و مادران شهدا مانده‌اند تا جوانان از مسیر شهدا دور نشوند

وی با اشاره به ضرورت عدم جریان سازی، حزب گرایی و دنیا گرایی در جامعه، اسوه‌ها را شاخص انقلاب معرفی کرد و بیان داشت: شاخص انقلاب هم چپ و راست ندارد چراکه اگر شاخص به چپ و راست خم شود منحرف می شود.

ظفری با بیان اینکه راه ولایت، راه مستقیمی است که باید همه افراد جامعه به این سمت حرکت کنند، اضافه کرد: نباید خودمان را درگیر مسائل جزئی و پیش پا افتاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه ملت ایران اسوه هستند، افزود: در این بین برخی اسوه ها شاخص و همچون ستارگانی که چشم نواز هستند، هدایتگر هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به عنوان برنامه که تجلیل از اسوه های صبر و مقا ومت است، گفت: به هیچ نوعی نمی توان از اسوه ها تجلیل کرد و برگزاری این چنین مراسماتی صرفاً یادآوری اسوه‌ها و الگو قرار دادن آنها است.

وی اسوه را به عنوان یک مقام دانست و ابراز داشت: راه شهدا مستمر است و اسوه‌ها و مادران شهدا مانده‌اند تا جوانان از مسیر شهدا دور نشوند.

ظفری با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش ملت ایران است، خاطرنشان کرد: نباید از مسیر ارزش‌های شهدا غافل بود و دچار غفلت و انحراف شد.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از شهداست، یادآور شد: باید وصیت نامه شهدا را خواند و آنها را الگو کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: در وصایای شهدا حرفی از چپ و راست و گروه و حزب سخنی به میان نیامده و آنچه که برای آنها مهم و هدف بود سخن خدا، رسول خدا(ص)، ائمه(ع) و ولایت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات