کد خبر: ۸۸۳۶۴۷۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت و مجلس باید در تخصیص بودجه برای استان‌هایی نظیر آذربایجان‌ غربی، محرومیت این استان‌ها را در نظر گیرند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام ‌و ‌المسلمین عسگر دیرباز در نطق خود در اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به موضوعات روز جاری کشور، اظهار داشت: استان‌های غربی کشور از جمله آذربایجان‌غربی در دوران جنگ تحمیلی صدمات و لطمات زیادی دیده‌اند. انتظار ما از دولت و مجلس محترم آن است که در تخصیص بودجه برای این استان‌ها بویژه استان آذربایجان‌غربی به‌نحوی اقدام شود که این صدمات و لطمات جبران شده و فاصله بین این استان‌ها و استان‌های مرکزی و شرقی کشور از بین برود.

وی افزود: در تخصیص بودجه‌های استانی باید توجه بیشتری به استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی شود تا مردم نسبت به عملکرد مسئولین و نمایندگان خود اعتماد داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و لزوم توجه مسئولین به این مقوله، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان به‌عنوان پاسداران دین و آموزههای قرآن از نهادهای مسئول و متصدی فرهنگ حجاب و عفاف و عموم مردم شریف ایران میخواهند مجدانه برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه به‌ویژه در ایام عید نوروز تلاش کنند.

وی، اشاره‌ای به مسئله بانکداری اسلامی و وضعیت بانک‌های کشور نیز کرد و ابراز داشت: متاسفانه ساختار بانک‌ها به گونه‌ای است که برای پول، سود تعریف می‌کنند و قوام بانک به سود پول است که این ربا و حرام است.

دیرباز، ادامه داد: با این‌که مراجع معظم تقلید و علماء نسبت به این عمل حرام هشدار داده‌اند اما ساختار بانک‌ها به گونه‌ای است که این نقیصه هنوز حل نشده است. در این مقوله باید نظارت جدی‌تری به وضعیت موجود صورت پذیرد.

ارسال نظرات