مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

اقتدار ایران در عرصه دفاعی و نظامی غیرقابل انکار است

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هیچ ابر قدرتی در جهان قادر نیست در مقابل انقلاب اسلامی از لحاظ سیاسی، امنیتی، دفاعی، نظامی و غیره بایستد.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۷۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی حمزه‌لو مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر امروز در کنگره شهدای دانش آموز استان مرکزی که در کانون امام علی (ع) اراک برگزار شد بر لزوم هوشیاری در مقابل توطئه دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمن‌شناسی و شناخت رفتارهای آشکار و پنهان دشمن باید مورد توجه قرار گرفته و برای دفاع در مقابل نقشه‌های دشمن آماده باشیم.

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در درک مقام شهدا نباید تردید کنیم که آن‌ها هم مانند اولیای ما دارای اعجاز هستند، استمداد طلبیدن از شهدا یک حقیقت است چراکه مانند قطره‌ای هستند که به دریا وصل شده‌ و چون قطره‌ای ذوب در خدا شده‌اند، اخلاص پیدا کرده و چون مخلص شدند اتصال پیدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید با شاخص، معیار و میزان قراردادن ولایت و رهبری توطئه‌های دشمنان را در ایجاد اختلافات داخلی خنثی کنیم، گفت: هیچ ابر قدرتی در جهان قادر نیست در مقابل انقلاب اسلامی از لحاظ سیاسی، امنیتی، دفاعی، نظامی و غیره بایستد.

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها بهترين فرصت برای تبيين ارزش‌های والای انقلاب و پیام‌های شهدا بوده و دوران دفاع مقدس، نماد پايداری و دلاوری ملت ايران است.

حمزه‌لو نیز با اشاره به رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: مهمترین وظیفه کنونی ما عمل به سیره و راه شهدا بوده و در این برهه زمانی باید نسبت به پرورش نیروهای کارآمد برای کشور تلاش کنیم.

وی افزود: جنگ در شرایطی به ما تحمیل شد که کشور ما در شرایط اقتصادی و سیاسی مناسبی قرار نداشت در حالیکه رژیم بعثی عراق با توجه به دشمنی چندین ساله با ایران وضعیت خود را از نظر اقتصادی و نظامی بهبود داده بود.

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به همراهی همه کشورهای بلوک شرق و غرب در حمایت از رژیم عراق اشاره کرد و گفت: این در شرایطی بود که کشور ما از خرید ابتدایی ترین تسلیحات هم محروم شده بود.

حمزه‌لو تصریح کرد: دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب و نظام اسلامی، تمام ناشدنی بوده و همواره ادامه دارد.

وی افزود: وظیفه همه آحاد مردم در عصر کنونی، قدرشناسی و گرامی داشتن حماسه‌ها و مجاهدت‌ها و ایثار شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلابی است.

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: دانش‌آموزان و جوانان باید شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به عنوان جوانانی که در عرصه دفاع از ارزش‌ها حماسه آفریدند، الگو قرار داده و راه آنها را ادامه دهند.

حمزه‌لو به جانفشانی شهدا در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: شهدا با خونشان نگذاشتند یک وجب از خاک ایران جدا شود و با تاسی از مکتب عاشورا در مقابل دشمن ایستادند که برای ما و آیندگان افتخار هستند.

وی افزود: اگر تاریخ کشور را مطالعه کنیم در طول جنگ‌ها و عهدنامه‌های ذلت بار قسمتی از خاک ایران از کشورمان جدا شده است ولی در طول جنگ تحمیلی با مقاومت مردمی در مقابل دشمن ایستاده و نگذاشتیم دشمن به خاک ایران نفوذ کند.

مشاوره مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: استان مرکزی 900 شهید دانش‌آموز و 181 معلم شهید را تقدیم اسلام کرده است پس همه دانش آموزان و معلمان عزیز باید این شهیدان را الگو خود قرار دهند و ادامه دهندگان راه آنها باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار