قائم مقام موسسه امیربیان قم:

سیره شهیدا؛ مهمترین الگوی تربیتی نسل جوان

قائم مقام موسسه امیربیان قم گفت: مهمترین الگوی تربیتی سیره شهیدان ما است که ما باید این روش زندگی را برای جوانان بازگو کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۷۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رمضانعلی کلاته قائم مقام موسسه امیربیان قم ظهر امروز در دومین کنگره شهدای دانش‌آموز استان مرکزی که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد با اشاره به مقام والای شهیدان گفت: برهمه مردم واجب است که شهدا را الگوی خود قرار دهند چراکه آنها برای دفاع از اسلام و قرآن راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهدا بهترین الگوهای تربیتی برای دانش‌آموزان محسوب می‌شوند لازم است در این عرصه الگوی تربیتی تدوین شود.

قائم مقام موسسه امیربیان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و با بیان اینکه شهدا با فداکاری و ایثارگری، امنیت و اقتدار به ایران اسلامی ارائه کردند، گفت: امنیت، آرامش، اقتدار و عزت ملت ایران مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگری آنان است.

حجت الاسلام کلاته حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را رسالت همگان به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و افزود: دانش‌آموزان با مراجعه رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌توانند به مصادیق الگویی دست یابند.

وی با بیان اینکه شهیدان با صداقت و اخلاص و معنویت در دفاع مقدس حضور پیدا کردند، گفت: بخشی عمده‌ای از رزمندگان دانش‌آموزان بودند که با رشادت از کیان اسلام و مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند.

قائم مقام موسسه امیربیان قم کنونی ایران را نتیجه رشادت رزمندگان و استقامت و ایستادگی آنان در برابر متجاوزان و زورگویان دانست و گفت: رزمندگان در این دوران نشان دادند که جوانان و اقشار مختلف مردم ایران همواره برای دفاع از کیان و ارزش‌های ایران اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده هستند.

حجت الاسلام کلاته با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان بسیاری حضور در سنگر جهاد را بر ماندن در سنگر علم بر خود واجب دانستند، گفت: جوانان در قالب نیروهای بسیج حضوری چشمگیر در دفاع مقدس داشته اند، جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‌های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان‌اند.

قائم مقام موسسه امیربیان قم خطاب به حاضرین در یادواره شهدای دانش‌آموز گفت: باید به نسل جوان که جنگ را ندیده اما فطرت پاکی دارد، بگوییم که نسل دوران دفاع مقدس چگونه از کشور دفاع کردند. شما سفیران شهدا هستید و مهمترین الگوی تربیتی سیره شهیدان ما است که ما باید این روش زندگی را برای جوانان بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام کلاته با بیان اینکه شهیدان انقلاب اسلامی به ملت ما درس عزت و سرافرازی آموختند، گفت: ما باید با تداوم راه و سیره شهیدان گلگون کفن بتوانیم دِین خود را به این عزیزان ادا کنیم و با برگزاری کنگره های شهدا یاد آنان را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار