فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: امسال دو هزار 500 زائر از طریق پایگاه‌های محلات، ادارات و کارخانجات و دو هزار و 500 نفر هم از طریق وسایل شخصی از شهرستان اراک به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۸۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در نشست خبری تشریح برنامه‌ریزی‌های این ناحیه برای اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال پنج هزار زائر در قالب سه کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور عمومی از این شهرستان از 23 اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: اولین مرحله اعزام در 23 اسفند به استعداد شش دستگاه اتوبوس خواهد بود، همچنین کاوران دیگر اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب به استعداد 10 دستگاه اتوبوس در تاریخ سوم فروردین‌ماه در قالب راهیان نور خانوادگی خواهد بود که همراه تمامی کاروان‌های اعزامی راوی و روحانی و خدمات امدادی و پزشکی اعزام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: دو هزار و 500 نفر از اعزامی‌ها به صورت کاروانی و دو هزار و 500 نفر دیگر با خودروی شخصی به این مناطق سفر می‌شوند و در مدت چهار روز این سفر معنوی از یادمان‌های شهدا در اندیمشک، فکه، چزابه، طلائیه، دهلاویه، هویزه، اروندکنار، والفجر 8، شلمچه، فتح‌المبین و اهواز بازدید می‌کنند.

پاسدار رضایی با اشاره به راهیان نور دانش‌آموزی اعزامی این ناحیه مقاومت بسیج گفت: هرساله اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی از مهرماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد که امسال نیز از اراک پنج هزار دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی ترویج و تبیین احکام اسلامی را در بین دانش‌آموزان از اهداف کاروان‌های راهیان نور دانست و گفت: هدف از اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان‌نور تنها بازدید از مناطق عملیاتی نیست بلکه بیشتر تلاش داریم از فضای معنوی بر این اردوها و مناطق عملیاتی بهره گرفته و دانش‌آموزان را بیش از پیش با خدا و رعایت مسائل شرعی همچون حجاب و عفاف آشنا کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: توزیع کتاب «گلپوش» با نگاهی نو به حجاب نکات بسیار کلیدی و حساسی را در اختیار دختران نوجوان قرار می‌دهد از جمله برنامه‌های فرهنگی در راستای این امر مهم محسوب می‌شود که خوشبختانه براساس نظرسنجی میدانی که از دختران نوجوان و خانواده‌های آنها به عمل آمد شاهد ابراز رضایتمندی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از محتوای این کتاب بودیم.

پاسدار رضایی با اشاره به اثرگذاری معنوی راهیان نور گفت: حضور در مناطق عملیاتی باعث تقویت روحیه معنوی و خودباوری حاضرین در این اردوها می‌شود و مهم‌ترین درسی که نسل جوان انقلاب با حضور در این مناطق می‌آموزد تقویت خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی افزود: زائران راهیان نور با حضور در مناطق عملیاتی و درک شرایط دشوار دوران دفاع مقدس نسبت به قدرت ایمان و گذشت رزمندگان اسلامی آگاه می شوند که چگونه با قدرت ایمان در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند و پیروزی و امنیت امروز را برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر تروسج روحیه ایثار و تفکر بسیجی در جامعه به ویژه نسل جوان گفت: ترویج این فرهنگ باعث می شود تا با هوشیاری کامل در مقابله با جنگ نرم دشمن بایستیم که بی‌شک رسیدن به موفقیت در این زمینه نیز مستلزم تقویت روحیه دین‌مداری بین نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: سه مقر تدارک دیده شده برای پذیرایی از زائران اعزامی از استان مرکزی در شهرستان اندیمشک، خرمشهر و اهواز مجهز و محیای حضور این عزیزان است تا از امکانات موجود در این اردوگاه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند و تنها اندکی از هزینه غذا را از آنان دریافت خواهیم کرد.

پاسدار رضایی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی، رزمایش‌های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه‌های فرهنگی هستند که در این اردوهای چهار روزه راهیان‌نور عمومی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات