خبرهای داغ:
مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم

اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان و بلامکان‌ها در قم

مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان و بلا مکان‌ها در سطح مناطق هشتگانه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۰۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان و بلامکان‌ها در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد رضا شفیعی در خصوص برنامه‌های نوروزی این ستاد اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها و مسائل مورد توجه هر جامعه، پدیده تکدی گری است که با ساختارهای فرهنگی اجتماعی، اقتصادی هر جامعه ای در ارتباط است. در این بین این پدیده در شهرها به ویژه در کلانشهرها از معضلات اجتماعی گریبان گیر بوده که برخی از اشخاص سودجو با شیوه‌های گوناگون و سو استفاده از احساسات دینی و اخلاقی شهروندان و با عناوین و شگردهای خاص اقدام به تکدی گری در سطح شهر کرده و بعضاً در قالب باندهای تکدی گری فعالیت کرده و علاوه بر درآمدهای نامتعارف بالا موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

وی در ادامه گفت: کلان شهر قم به لحاظ وضعیت خاص مذهبی و موقعیت جغرافیایی خود پایگاه عمده مهاجرت پذیری کشور به حساب می‌آید و بدیهی است که ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن گنجایش حجم بالای ورود را نخواهد داشت، با این تفاسیر پر واضح است عوارضی از جمله تکدی گری و سایر آسیب‌های اجتماعی در قالب متکدی، کارتن خواب، کودکان کار و معتادین متجاهر در شهر جلوه می‌کنند.                                                                                                                                             شفیعی در خصوص طرح‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با توجه به تاکیدات شهردار و همچنین پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دادستان قم در ارائه خدمات مطلوب به زائرین و مجاورین شهر کریمه اهل بیت و تامین رفاه حال و آسایش شهروندان با تحولات زیرساختی و بنیادی ایجاد شده در بدنه اجرائی و همچنین همکاری و تعاملات ایجاد شده با دستگاه‌های قضایی و انتظامی با هدف مشترک انتظام بخشی شهری با تکیه بر اصل قانون مداری و اخلاق محوری توانسته در راستای کاهش تخلفات شهری و برقراری نظم و انضباط شهری طبق شاخصه‌های آماری درمقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور توفیقات ارزنده ای را کسب کند.

شفیعی افزود: در همین راستا به منظور تأمین رفاه حال زائرین و مجاورین اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بکارگیری کلیه عوامل ستادی و اجرای در بخش امانی و خصوصی خود سطح مناطق هشتگانه و در قالب اکیپ خودرویی، موتوری و پیاده در سطح شهر و بطور ویژه در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر طرح ضربتی جمع آوری متکدیان، بلامکان‌ها و کودکان خیابانی و معتادین را به اجرا می‌گذارد.

وی با اشاره به جزئیات طرح، اظهار کرد: این طرح که از تاریخ ۲۰ اسفندماه با نزدیک شدن به ایام پایان سال و عید نوروز با آماده باش کامل نیرو و ماشین آلات و با همکاری ادارات استان و در راستای اجرای مصوبات شورای عالی کشور به منظور تغییر سیما و منظر شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی افراد مذکور و با حمایت‌های خاصه دادستان به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با اهداء کمک‌های خود به نهادهای ودستگاه‌های خیریه شناخته شده در سطح شهر آن را به دست نیازمندان واقعی برسانند و از هرگونه کمک به متکدیان خیابانی جداً خودداری کنند.
ارسال نظرات