خبرهای داغ:
در همایش بزرگ وارثان صالحین شهرستان گرگان؛

تپه سرخنکلاته قبل از تدفین 2 شهید گمنام محلی برای نخاله های ساختمانی و معتادین بود

فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: تپه سرخنکلاته قبل از تدفین این 2 شهید گمنام محلی بود که افرادی نخاله‎های ساختمانی می‎ریختند و فردی یادش نبود که سرخنکلاته تپه‎ای هم دارد.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۰۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سید علی مهاجر عصر امروز در همایش بزرگ وارثان صالحین شهرستان گرگان که با حضور ارکان حلقه‎های صالحین این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا بزرگترین میراث ما هستند، اظهار داشت: باید اندیشید که آیا در سرخنکلاته برای شهید دفن شدن بی‎قانونی شده است.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه‎ای هیئت وزیران در سال 1337 دفن اموات در میراث ممنوع شد اما این موضوع به شکل یک ماده قانون نبوده است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه در گذشته شاهد تدفین دختر خانمی المپیادی در بقعه‎ای تاریخی در کشور بودیم، افزود: تپه قله خندان گرگان یک تپه باستانی است و وقتی در اینترنت در خصوص این تپه جستجو می‎کنید جز موضوعاتی در خصوص معتادان چیز دیگری پیدا نمی‎کنید و این در حالی است که این تپه در سال 1364 ثبت ملی شده است.

مهاجر با بیان اینکه آیا شهدا جایی که به خاک سپرده می‎شود سبب تخریب می‎شوند؟، افزود: در استان یزد در میدان امیر چخماق 6 شهید پیکرشان به خاک سپرده شد و در تپه اقبالیه قزوین که سال 1384 ثبت ملی شده بود با همکاری میراث فرهنگی دو شهید در آنجا آرام گرفتند.

وی افزود: تپه سرخنکلاته قبل از تدفین این 2 شهید گمنام محلی بود که افرادی نخاله‎های ساختمانی می‎ریختند و فردی یادش نبود که سرخنکلاته تپه‎ای هم دارد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به شوق و استقبال مردم سرخنکلاته از 2 شهید گمنام اشاره کرد و  گفت: از مردم سرخنکلاته که با یاد این شهدا خیابان منتهی به تپه نور شهدای سرخنکلاته را خیابان بین الحرمین نام نهادن، کمال قدردانی را داریم.

حجت الاسلام سید مهدی جعفری، مسؤل معاونت تعلیم و تربیت سپاه نینوا گلستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در تعریف صالحین کادرسازی و تربیت نسل جوان آمده است و این امری با ارزش به شمار می‎رود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به پرداختن به حلقه‎های صالحین و پرداختن به این امرو توجه دارند.

مسؤل معاونت تعلیم و تربیت سپاه نینوا گلستان یادآور شد: باید به حوزه‎های حلقه‎های صالحین توجه بیشتری شود و باید محوریت صالحین ما مساجد قرار بگیرد.

حعفری با بیان اینکه حلقه‎های صالحین باید در مساجد برگزار شود، افزود: باید همه برنامه‎های فرهنگی ما در مساجد دنبال شود.

مسؤل معاونت تعلیم و تربیت سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه مسجد کانونی برای پیگیری برنامه‎های فرهنگی است، افزود: یکی از مشکلات در استان گلستان داریم بیشتر مساجد ما روحانی ندارد و نماز جماعت در آن برگزار نمی‎شود و این مسئله اساسی است که باید به آن بپردازیم.

جعفری تاکید کرد: هنوز مربیان، سرمربیان و سرگروه‎های صالحین باید به این موضوع توجه داشته باشند که جنس کار ما حلقه‎ای باید برگزار شود.

مسؤل معاونت تعلیم و تربیت سپاه نینوا گلستان یادآور شد: در دورانی که دشمن هر لحظه دشمنی می‎کند و افکار جوانان ما می‎دزد باید ما به جوانان کار فرهنگی کنیم.

وی افزود: ما در حلقه‌های صالحین خادم بسیجان هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر خدمت‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار