مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد
امسال 8 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌‌آوری شده که طبق ارزیابی انجام شده، در این زمینه زنجان جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است که در طول 38 سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی را در زمینه فقرزدایی از جامعه و کمک به نیازمندان انجام داده است.

هدایت صفری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در استان زنجان در حوزه محرومیت‌زدایی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و ایجاد زمینه خودکفایی در آنها است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات صورت گرفته زمینه توانمندسازی سالانه 10 درصد از مددجویان فراهم شده است، تصریح کرد: در همین زمینه امسال جشن خودکفایی یک هزار مددجوی زنجانی برگزار خواهد شد.

صفری همچنین از جمع‌آوری 8 میلیارد تومان زکات در استان زنجان از آغاز سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این زمینه براساس ارزیابی مرکز استان زنجان جزو پنج استان برتر کشوردرسالجاری محسوب می‌شود.

وی در ادامه از افزایش سرانه دریافتی ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در استان نیز خبر داد وافزود: هم اکنون سرانه دریافتی ایتام به 179 هزار تومان و سرانه دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین به 75 هزار تومان به صورت ماهیانه رسیده است

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از روند برگزاری جشن نیکوکاری در استان ارائه کرد و اظهار داشت: امسال این جشن به صورت دو مرحله ای در حال اجرا است که مرحله نخست اجرا و مرحله دوم این جشن در روزهای 18 اسفند در سطح مدارس، 19 اسفند در سطح معابر و 20 اسفند در مصلی‌های نماز جمعه و با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات