خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به آغاز طرح «آرامش بهاری» نوروز ۹۶ اصفهان از ۲۸ اسفندماه، گفت: اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۴۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج نیوز ، از آغاز اجرای طرح «آرامش بهاری» در استان از 28 اسفندماه خبر داد.

حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین رضا صادقی بابیان اینکه این طرح در بیش از 718 بقاع متبرکه سراسر استان برگزار و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت، توضیح داد: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک، مشاوره خانواده و ارائه تسهیلات به زائران و مسافران نوروزی در این بقاع ازجمله برنامه‌هایی است که در این طرح دیده‌شده است.

وی با اظهار اینکه زائرسراهای پیش بینی شده آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است، گفت: بیش از سه هزار و 500 زائرسرا در سطح امامزادگان علیه‌السلام استان تدارک دیده شده که ظرفیت هر کدام دو، سه و چهار نفر است.

* حضور هفت میلیون نفر بار در ایام نوروز 95 در امامزادگان سطح استان اصفهان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تعداد حضور زائران در ایام نوروز 95 از بقاع متبرکه استان اصفهان، گفت: بیش از هفت میلیون نفر بار در ایام نوروز 95 در امامزادگان سطح استان حضور داشته‌اند.

حجت الاسلام صادقی همچنین از برگزاری ویژه برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان خبر داد و ادامه داد: سفره های هفت سین در امامزادگان شریف تدارک دیده شده است، لذا از عموم مردم به ویژه جوانان دعوت می شود تا در این ایام در تمام بقاع حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: 400 امامزاده از 718 بقاع متبرکه استان دارای فضاهای مناسب و تربت‌خانه‌های خوبی برای تجمعات مردمی دارد.

* بهره‌برداری از زائرسرای امامزاده آقا علی عباس علیه‌السلام هم‌زمان با ایام آغازین سال نو

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه افتخار داریم بقعه فرزند بلافصل حضرت امام محمد باقر علیه اسلام در مشهد اردهال است، افزود: ان‌شاءالله زائرسرای امامزاده آقا علی عباس علیه‌السلام هم‌زمان با ایام آغازین سال نو افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: حتی کارهای عمرانی بقاع متبرکه در این مدت متوقف و برای اجرای طرح آرامش بهاری اماده‌سازی شده اند.

* حضور گروه های امدادی در بقاع متبرکه

وی از حضور گروه های هلال‌احمر، اورژانس و خدمات امدادی برای بیماران در ایام نوروز گفت و ادامه داد: برای انجام دیالیز در برخی از پایگاه‌های هلال‌احمر برای جلب حمایت استاندار اصفهان پیگیر هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: اقامه سه وعده نماز در بقاع شاخص، سخنرانی، پاسخگویی به مسائل احکام، اعتقادی و دینی، حضور نخبگان، دانشجویان، روحانیون در خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های متنوعی است که برای ایام نوروز 96 در بقاع متبرکه استان اصفهان تدارک دیده‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها