در پی اجرای تفاهم نامه منابع طبیعی و بسیج سازندگی کردستان
مسئول بسيج سازندگي كردستان گفت:حجم کار پیش بینی در اجرای طرحهای آبخیزداری استان 29 هزار هکتار شامل 9 هزار از محل اعتبارات استانی و 20 هزار هکتار از محل اعتبارات کشوری است.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۶۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسب هفته منابع طبیعی و درختکاری مراسم نهال کاری با مشارکت سازمان بسیج سازندگی، معاونت مهندسی، لشکر 22 عملیاتی سپاه بیت المقدس و اداره منابع طبیعی استان کردستان برگزار شد.
 
رضا ولي بيگي مسئول بسيج سازندگي كردستان در این مراسم در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت:بسیج سازندگی از ابتدای امسال با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از توان و ظرفیت بسیج برای کمک به دولت از مجموع برنامه های  پیشنهادی و آمادگی هایی  بسیج سازندگی، موضوع آبخیزداری، آبخوان داری و بیابان زدایی انتخاب شد.
 
وی افزود: در همین راستا امسال توافق نامه  مشترکی بین وزیر جهاد و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برای آبخیز داری و آبخوان داری و بیابان زدایی در کشور امضاء و مبادله شد.
 
 
  وی ادامه داد: در سطح استان نیز تفاهم نامه ای مشترک پیرامون آبخیز داری و مدیریت منابع آبی استان مابین اداره منابع طبیعی و واحد بسیج سازندگی سپاه در استان کردستان منعقد شده است و در استان کردستان به عنوان ششمین استان کشور قرار است این طرح اجرا شود.
 

ولی بیگی اظهار داشت:حجم کار پیش بینی شده 29 هزار هکتار شامل 9 هزار از محل اعتبارات استانی و 20 هزار هکتار از محل اعتبارات کشوری است.

 

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: در بخش شرقی استان دارای افت شدید آب در سفره های زیر زمینی هستیم که در راستای این طرح احیا و مدیریت این منابع مابین اداره منابع طبیعی استان و بسیج سازندگی سپاه در دست اقدام است که این امر به عنوان طرح پایلوت برای اولین بار در استان کردستان اجرا خواهد شد. 

 
 
ارسال نظرات