معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: وقتی قدرت تشخیص کم می‌شود و حق و باطل مخلوط می‌شود فتنه ایجاد می‌شود و باید به قرآن مراجعه کرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۶۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در هتل کایا تبریز با استناد به فرمایشی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه این قرآن ریسمان محکم الهی و دستگیری است که به درجات بزرگی خواهید رسید و شفا برای همه دردها است و سعادت بزرگ در آن است به شرطی که کسی از آن طلب نور کند و تمسک به آن داشته باشد، اظهار داشت: کسی که از احکام خدا جدا نشود و به سایر امور ترجیح دهد خداوند متعال آن را هدایت و سعادتمند خواهد کرد و در غیر این صورت گمراه می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه افرادی پیش حضرت علی رفتند و گفتند ما وقتی کلام خدا را از شما می‌شنویم شاد هستیم و درک می‌کنیم ولی وقتی از پیش شما دور می‌شویم فراموش می‌شود، افزود: دوره حضرت علی دوره حیرت بوده و فتنه‌های زیادی در آن دوره پدید می‌آورد.

وی افزود: حضرت علی (ع) به افرادی که ادعا می‌کردند دچار گمراهی می‌شوند توصیه‌ای از پیامبر کرده و فرمودند که بعد از پیامبر مردم دچار گمراه می‌شوند و با مراجعه به قرآن و عمل به آن می‌توان مقابله با گمراهی کرد.

 معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان ضرورت پیروی روحانیت از خط ولایت فقیه، دریافت بصیرت و آگاهی های لازم را از طریق توجه به کلام رهبر معظم انقلاب مهیا دانست.

صادقی با اشاره به اینکه وقتی قدرت تشخیص گم می‌شود و حق و باطل مخلوط می‌شود و فتنه ایجاد می‌شود باید به قرآن مراجعه کرد، تصریح کرد: باید در این دوران حیرت و وضعیت امروز این دروس را از قرآن بیاموزیم و مراجعه به قرآن را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه آیات 117 توبه را با تامل مطالعه کنید، افزود: بعد از اینکه افرادی در جنگ حضور نیافتند دچار تحریم اجتماعی شدند و 50 روز در استغفار بوده و بعد از این مدت خداوند توبه آنها را پذیرفت.

صادقی با بیان اینکه برای آن روز ما هم مسیر مشخص است و قرآن دوای هر دردی است، گفت: درباره این کتاب بزرگ در اختیار کوتاهی زیادی کرده و از آن کم بهره برده‌ایم.

معاون فرهنگی قوه قصاییه با اشاره به اینکه شیوه آموزش مبانی قرآن داریم و اولویت ما قرآن کریم است، گفت: این مستبقات زمینه‌ای برای فراهم شون انس بیشتر با قرآن است تا تامل در قرآن را بیشتر کنیم تا عمل به قرآن نیز شود.

صادقی با تاکید بر اینکه مسابقات یک بخش انتهایی در برنامه است، گفت: قرآن در خانه را برای خادمان قوه قضاییه داشتیم و تاکید بر آموزش قرآن داشتیم و شرط شرکت در مسابقات ارتقای سطح افراد نسبت به سال قبل فرد است.

وی افزود: پشت صحنه زیادی برای برگزاری چهار فصل برگزار می‌شود و نزدیک به 13 هزار شرکت کننده در 11 بخش در بخش شهرستانی شرکت می‌کنند سپس مرحله بعدی در تابستان مرحله استانی برگزار می‌شد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در تشریح روند برگزاری مسابقات، خاطرنشان کرد: در سال 92 استارت اولیه برگزاری مسابقات در قوه قضاییه زده شد و بعد از مرحله استانی 5 منطقه مشخص شد و در مجموع مرحله سراسری برگزار می‌شود که در چهار مرحله تا به امروز در شهرهای تهران و یزد و نهایت در تبریز برپا شده است.

وی بیان داشت: ما میهمان نوازی آذربایجان را لمس کردیم که حال و هوای شهر لبریز از ایمان خود را با قرآن عجین داده و سال جدید را با عطر قرآن تحویل می‌گیرند.

صادقی با اشاره به اینکه اخیرا یک‌هزار و 800 نفر را در مشهد پذیرایی کردیم و به آنها آموزش دادیم که 50 درصد شرکت کنندگان زنان بودند و نسبت به دوره گذشته 26 درصد ارتقا در افزایش شرکت کنندگان داشتیم که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم استانداردهای بین‌المللی را در این مسابقات رعایت کنیم و تلاش کردیم مسابقات در تهران برگزار نشود و به شهرهای دیگر تعمیم داده شود و البته می‌بینیم برگزاری در تبریز بسیار عالی و با مدیریت دقیق برپا شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه سیاست ما در برنامه‌های فرهنگی این است که از ریخت و پاش جلوگیری کنیم و به هیچ وجه اسرافی نباشد، افزود: البته مکان برگزاری مراسم جایی بسیار فاخر بوده ولی همکاران این هتل و مسؤولان فرهنگ دوست همکاری داشته و هزینه‌ها را کاهش دادند و با علاقه خود به گسترش مسائل فرهنگی در استان خود را بدون چشم داشت مالی نشان دادند.
ارسال نظرات