رئیس مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را یکی از ارکان مهم توسعه کشور دانست.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۹۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی در همایش «تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش آموزی استان قم در عرصه‌های ملی و بین المللی و منتخبان پرسش مهر رئیس جمهوری درسال ۹۵» اظهارکرد: امروز مردم ایران با وجود دشمنان فراوان، به صورت مستقل، سرافراز و با عزت و اقتدار زندگی می کنند و این باعث افتخار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی کشور ما وابسته به بیگانگان بود و زمینه برای رشد و توسعه کم بود ، ولی امروز در عرصه های مختلف تحول ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، رهبری فرهیخته و بزرگ دارد که از بابت این نعمت، باید خدا را شاکر باشیم.

لاریجانی با اشاره به این مطلب که نظام اسلامی یک نظام مردمی است و مسئولیت ها از طریق انتخابات انجام می شود، ادامه داد: در شرایط کنونی زمینه برای رشد و توسعه علمی در کشور فراهم است و باید از این فرصت ها در جهت رفع مشکلات به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تخصیص یک دهم بودجه کشور به آموزش و پرورش که به تازگی ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز به آن افزوده شده است، ادامه داد: البته هنوز آموزش وپرورش با مشکلات زیادی مواجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که  برای حل مشکلات باید سطح توسعه بالا برود، یادآور شد: ما کشوری غنی هستیم و نیروهای انسانی متخصص زیادی داریم، بنابراین باید عوامل و راهکارهای مختلف را بررسی و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنیم.

لاریجانی ادامه داد: مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات، استفاده از ظرفیت استعدادها و نیروهای نخبه کشور و اهمیت دادن به علم، دانش و ابتکار است.

وی با تأکید بر استفاده مناسب از زمان تصریح کرد: مجال برای علم افزایی و کسب مدرک وجود دارد، اما یکی از مسائل مهم در موفقیت انسان این است که زندگی عقلانی داشته باشد و با برنامه ریزی جلو برود.

لاریجانی گفت: انسان‌های موفق با برنامه‌ریزی دقیق، آینده روشنی را برای خود رقم می زنند و این مهم در پناه عقلانیت امکان پذیر است.

وی استفاده درست از فرصت ها را نیز برای دانش آموزان و دانشجویان مهم دانست و گفت: برنامه ریزی برای استفاده درست از وقت، انسان ها را موفق می کند، انسان در دوره تحصیل باید ذهن خود را از امور دیگر خارج کند، درس خواندن فاضلانه، زمانی رخ خواهد داد که انسان تمام تمرکز خود را روی درس بگذارد و هیچگاه از درون ذهن متفرق، ابتکار خارج نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دین یک عامل ایجاد کمال برای انسان است، حضرت امام حسین(ع) فرمودند «در پناه دین، عقل به کمال می رسد»

انتهای پیام

ارسال نظرات