وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد 125 تخت بیماران اعصاب و روان و شاخص‌های بهداشتی بسیار عالی در یزد گفت: این در وهله اول نشانه توجه خود مردم هست و همچنین توجه همکاران ما و پرسنل حوزه بهداشت و درمان در این زمنیه است.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۰۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاحیه پروژه بیمارستان شهید رهنمون یزد ضمن تبریک افتتاح این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان شهید رهنمون بخش‌های مختلفی که دارد و مردم یزد می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند و باید تبریک اصلی به فرزند عزیز شهید گفت چرا که همه مردم ایران، امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره در تلاش بوده‌اند که در طول بیش از سه دهه گذشته راه شهیدان گم نشود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ادامه یافتن راه شهدا، مهم‌ترین دستاورد نظام اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی الحمدلله علیرغم همه مسائلی که در مقابلش بود توانسته نه تنها خود را حفظ کند بلکه به یک قدرت منطقه ای تبدیل شود و در ادامه ان‌شاءالله به یک قدرت بین المللی تبدیل بشود تا برای همیشه ماندگار بشود.

وی تصریح کرد: تردید ندارم اگر ما گرفتار خودمان نشویم و واقعا منافع ملت منافع کشور و ایران عزیز مقدم بر منافع شخصی و جناحی و حزبی ما باشد، حتما نسل‌های بعدی هم خواهند دید که مسیر شهدا به ویژه شهید رهنمون ان شاءالله پرفروغ تر ادامه پیدا می‌کند که راهش این است که همه با هم باشیم و باور کنیم که تنها در این صورت لطف خداوند شامل حال ماست و در عین حال می‌توانیم کشور را بهتر از گذشته اداره کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید برای ماندگاری به یک قدرت بین المللی تبدیل شویم، افزود: رسیدن به این هدف با چیزی جز چیزی جز علم و خودباوری نیست که منظور من از قدرت سلاح و مهمات نیست چرا که بسیاری آن را دارند مانند کسانی که به لطف همه کفر در مقابل رزمندگان و شهیدان ایستادند ولی در آخر هم شکست خوردند، به هر حال قدرت امروز چیزی جز دانش همراه با اخلاق نیست.

وی ادامه داد: الحمدلله در ایران سرافراز با تاکیدات بزرگان ما به ویژه رهبری توجه خوبی به علم و خوباوری می شود و در آن بخش‌هایی که مشکل وجود دارد باید با مهربانی، اعتماد بیشتر به همدیگر و همراهی مشکلا ت را حل کنیم، و از هر کسی که در هر منصبی به پیشرفت کشور و در جهت مصالح عمومی مردم تلاش می کند تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برای بیمارستان رهنمون که امروز افتتاح شد 140 میلیارد تومان هزینه شده و صدها میلیارد تومان دیگر هم برای هم برای توسعه اورژانس و مراکز بهداشتی، نوسازی و بهسازی بیمارستان‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها هزینه شده است.

قاضی زاده با اشاره به ایجاد 125 تخت بیماران اعصاب و روان و شاخص‌های بهداشتی بسیار عالی در یزد گفت: این در وهله اول نشانه توجه خود مردم هست و همچنین توجه همکاران ما و پرسنل حوزه بهداشت و درمان در این زمنیه است.

وی ادامه داد: استان یزد جز استان‌هایی است که همه زیر پوشش شبکه بهداشتی قرار گرفته اند و به ازای هر سه هزار نفر یک نفر مراقب سلامت دارند به ازای هر 12500 نفر یک پایگاه و به ازای هر 25 هزار نفر تا 50 هزار نفری مرکز جامع خدمات سلامت هست که پزشک و روان پزشک و مراقبین مختلف از جمله مراقب سلامت روان و همچنین تغذیه در آن حضور دارند.

وزیر بهداشت افزود: این دولت در دوره چهار ساله فعالیت خود 21 هزار تخت بیمارستانی دارد تحویل می‌دهد و در حوزه پرداخت‌ها نیز نزدیک به یازده میلیون نفر بیمه شده اند که اکثر آنها از افراد کم درآمد هستند.

قاضی زاده افزود: 10 هزار نفر پزشک و متخصص توزیع شده و دو هزار میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های کشور ارسال شده است که این نشانه عدالت محوری دولت و افزایش دسترسی ها است.

ارسال نظرات