استاندار لرستان گفت: اگر دانشگاهیان به کمک توسعه لرستان نشتابند اصطکاک هزینه در توسعه افزایش می‌ یابد که این امر موجب کند شدن روند رشد و پیشرفت استان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۲۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان که با حضور استانداران گذشته برگزار شد، بر لزوم تقویت سرمایه های اجتماعی لرستان تاکید کرد و اظهار داشت: وجود سرمایه‌ های اجتماعی ضعیف موجب ایجاد چالش جدی در استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ های استان تا رسیدن به توسعه و پیشرفت فاصله‌ دارند، افزود : اگر دانشگاهیان به کمک توسعه لرستان نشتابند اصطکاک هزینه در توسعه افزایش می‌ یابد که این امر موجب کند شدن روند رشد و پیشرفت استان خواهد شد.

استاندار عنوان کرد: وجود بیش از ۱۰۴ هزار دانشجو در لرستان  یک فرصت بی نظییر برای این استان است واگر برای اشتغال این نیروی انسانی چاره ای اندیشیده نشود این فرصت از دست رفته و به چالش تبدیل خواهد شد.

وی کشاورزی را یکی از ظرفیت های مطلوب استان برای ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: برای اینکه لرستان به توسعه دست یابد باید از کشاورزی سنتی عبور کنیم و به کشاورزی صنعتی برسیم.

بازوند یکی از راه های توسعه لرستان را توجه به برون‌گرا بودن اقتصاد و استفاده از سرمایه‌های خارجی دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه نباید به منابع دولتی اتکا کرد.

وی با اشاره به مهاجرت ۲۰ هزار نفر از استان‌های زاگرس میانی تصریح کرد: حفاظت از جنگل‌های زاگرس موضوع مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات