معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی امسال بیش از ۲۱۱ هزار تن کلزا و دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۳۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی قنبری در مراسم معارفه مدیرکل جدید شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به اینکه اوضاع کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: اگرچه مسائل و مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد که باید حل شود ولی در وضعیتی رو به رشدی قرار داریم به طوری که توانستیم وضعیت نامطلوب گذشته را در دولت جدید به وضعیت مطلوبی برسانیم.

وی افزود : بخش خدمات بازرگانی در استان ها کارهای بزرگی صورت گرفته است و طی امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و طلب گندم کاران به موقع پرداخت شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد : امسال توانستیم ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید با اقدامات لازم از سطح زیر کشت پایین گندم بیشتری را برداشت کنیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گندم کاهش یافته اما تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت لذا انتظار داریم در جهت صادرات آرد و نان اقدام شود.

وی با اشاره به تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور توسط کشاورزان بیان کرد : با تولید این میزان گندم، امروز در جمع صادر کنندگان گندم دنیا قرار داریم.

قنبری گفت : طی امسال بیش از ۲۱۱ هزار تن کلزا و دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شد، عنوان کرد: در زمینه تولید گندم، کلزا و دانه‌های روغنی امسال کار بزرگی انجام‌شده و برنامه‌ریزی می‌شود در سال آینده در این سه محصول افزایش میزان تولید را داشته باشیم.

وی تصریح کرد : در سال آینده باید ۱۱ میلیون تن گندم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد : کل کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج مصرف می‌شود، تصریح کرد: میزان تولید برنج در کشور حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده و حدود یک‌ میلیون تن واردات برنج داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنج وارداتی به‌صورت نامحدود در سطح استان‌ها توزیع‌ شده و نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداریم که اگر خلاف این باشد دستگاه‌ های نظارتی ورود می‌کنند.

وی اظهار داشت : میزان مصرف شکر در کشور را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که در بحث شکر نیز توانسته‌ایم در سطح کشور به‌اندازه کافی شکر عرضه کنیم.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات