مدیر حوزه های علمیه خراسان گفت: توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها بالاست و در صورت هر گونه تعرض دشمن این اقتدار برای همگان احساس خواهد شد، لذا کوچکترین حرکتی که نظام را تضعیف کند بلندگوی دشمن خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۵۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید مصباح عاملی در آئین بهره برداری از حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) تربت حیدریه اظهار کرد: رسالت علما و روحانیون همان رسالتی است که بر دوش پیامبران و ائمه معصومین(ع) بوده و مهمترین آن تربیت انسانها برای رسیدن به سعادت است.
 
وی تحول در حوزه های علمیه را از اساسی ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تحول درونی در فطرت و عقل، علم و معرفت باید در حوزه های علمیه تبیین و گسترش داده شود.
 
مصباح عاملی اذعان کرد: یکی از مبانی مهم در حوزه های علمیه بعد از غیبت امام زمان(عج) اصل حرکت تحولی در فقاهت و اجتهاد به معنای اعم است که دین با ارائه نقشه جامع زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی به انسان هویت می بخشد.
 
مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: نگاه خوش بینانه و رضایت بخش به تحول در حرکت حوزه های علمیه عامل رکود در حوزه ها است و به آن آسیب می رساند، از طرفی برخی نگاه بدبینانه به این حرکت دارند و با آن مخالف هستند.
 
وی مخاطب امروز حوزه های علمیه را همه دنیا دانست و افزود: بدون پشتوانه عقلی در عرصه بین المللی نمی شود به شبهات و فرافکنی های دشمن پاسخ داد، لذا امروز مخاطب حوزه های علمیه در دنیا بر دو دسته هستند برخی انتظار کمک و راهنمایی دارند و برخی نیز با دشمنی خود در صدد از بین بردن دین هستند.
 
مدیر حوزه های علمیه خراسان تاکید کرد: امروز دشمن در یک جنگ تمام عیار نرم تمام امکانات و تجهیزات خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیج کرده تا با شبه پراکنی و اختلاف جوانان را نسبت به ارزشهای اسلامی و الهی سست و بی اراده و دین را از جامعه دور کند.
 
وی اذعان کرد: توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها بالاست و در صورت هر گونه تعرض دشمن این اقتدار برای همگان احساس خواهد شد، لذا کوچکترین حرکتی که نظام را تضعیف کند بلندگوی دشمن خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها