مسئول رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی گرایش برخی جوانان به ازدواج سفید را ناشی از تبعیت کورکورانه برخی ها از الگوهای غربی دانست.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۶۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرشته روح افزا امروز در همایش الگوی سوم، زن نه شرقی و نه غربی که به همت بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز توسط غرب و شرق به عنوان الگوی زن معرفی می کننددر حقیقت آزمون و خطا است به این معنا که یک بار به او می گویند فلان را را برو و بار دیگر راه دیگری را نشان می دهند.
 
وی تاکید کرد: تنها الگویی قابل اتکاء و پذیرش است که موفقیت آن صددرصد گارانتی شود.
 
روح افزا خاطر نشان کرد: الگوی سوم زن در تعریف رهبر معظم انقلاب کسی است که می تواند زن باشد، عفیف و محجبه باشد. این زن می تواند فتوحات بزرگی را با شجاعت تمام به ارمغان آورد.این ویژگی را می توان به حضرت فاطمه(س) نسبت داد که با وجود چهار بچه از ولایت دفاع کرد.
 
روح افزا با بیان اینکه امروز تجارت فیلم ها و عکس های مستهجن بسیار بالا رفته است، افزود: این امر باعث شده که بروز جنسیتی زن پرنگ تر شود و متأسفانه این بروز جنسیتی تا حدی به زنان کشور ما هم سرایت کرده است و شان زنان ایرانی با پوشش و آرایش زنند و عمل های زیبایی پایین آمده است.
 
مسئول رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: زن غربی آن زن شاد و بهرمندی که رسانه های غربی تبلیغش را می کنند نیست و در غرب به زن نگاه جنسیتی دارند.
 
وی با اشاره به سایه بی اعتمادی حاکم در بین زنان و مردان جامعه گفت: چرا یک زن باید موبایل شوهرش را چک کند و چرا باید آمار طلاق طریق این قدر افزایش داشته باشد و همه این اتفاقات و  آسیب های اجتماعی  به دنبال خارج شدن زن از محور واقعی خود و تکیه بر مدل غربی آن رخ داده است.

روح افزا با بیان اینکه زن نیاز به پناهگاه عاطفی دارد، افزود: البته این حرف به این معنا نیست که مردان به این پناهگاه احتیاج ندارند بلکه هدف این است که بگوییم چرا نباید به زن غیر مسائل جنسی نگاه کرد.

این کارشناس امور زنان با اشاره با جایگاه تنزل یافته زن در جوامع غربی اظهار داشت: زن غربی برای اینکه بتواند یک پناهگاه عاطفی داشته باشد جنسیت خود را در معرض مردان قرار داده تا شاید یکی از آنها حاضر شود پناهگاه عاطفی او شود زن غربی بدون ازدواج ناچار است مادر شود و بسیاری اوقات ناچار است بدون پدر فرزندانی با پدرهای مختلف را نگهداری کند.

مسئول رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: همین زن غربی گاهی ناچار است که برای طرد نشدن از سمت مردان پاره تن خود را بکشد چرا که مردان حاضر نیستند زن را با بچه مردی دیگر در کنار خود بپذیرند.

وی گرایش برخی جوانان به ازدواج سفید را ناشی از تبعیت کورکورانه برخی ها از الگوهای غربی دانست و اظهار داشت: وقتی ازدواج به شکل قانونی و شرعی شکل نگیرد قطعاً غیر آن شکل می گیرد چرا که نیازهای انسان همواره وجود دارد.

روح افزا بیان اینکه اگر فمنیست نجات بخش بود باید در جوامع غربی جواب می داد، تصریح کرد: بنابراین چرا برخی باید به دنبال ترویج الگویی می روند که نتوانسته برای مردم خودش نجات بخش باشد چرا باید برای برون رفت از مشکلات ازدواج، نسخه ازدواج سفید که جز سیاهی چیزی ندارد را بپیچند.






ارسال نظرات
پر بیننده ها