معاون توسعه و پشتیبانی حوزه های علمیه خراسان گفت: در حال حاضر ۳۸ پروژه حوزه های علمیه و استادسرا در سطح استانهای خراسان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۵ در دست احداث است.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۶۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
علیرضا تاج فیروز معاون توسعه و پشتیبانی حوزه های علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: در سطح استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۱۵۲ مدرسه علمیه با ۳۵ هزار طلبه و روحانی مشغول فعالیت است که ۳۰ درصد انان را خواهران تشکیل داده اند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸ پروژه حوزه های علمیه و استادسرا در سطح استانهای خراسان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست احداث است که عمده این پروژه ها تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
 
تاج فیروز اذعان کرد: احداث پروژه های حوزه علمیه در استان های سه گانه خراسان از سال ۸۵ آغاز شده که تا پایان سال ۹۴ حدود ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام مابقی طرح ها ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
معاون توسعه و پشتیبانی حوزه های علمیه خراسان، عمده محل تامین پروژه های حوزه علمیه را از منابع دولتی، خیرین و کمک های مردمی دانست و گفت: قالب زمین ها و ساختمان های حوزه های علمیه وقف است.
 
در سفر آیت الله مصباح عاملی مدیر حوزه های علمیه خراسان به تربت حیدریه ظهر امروز حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) این شهرستان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها