معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد از مردم استان برای عضویت در شرکت توسعه و عمران استان دعوت کرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۹۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت:با هدف ایجاد عدالت اجتماعی،تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و براساس قانون تاسیس شرکت های تعاونی و توسعه و عمرانی شهرستانی مصوب 28/9/1389 مجلس شورای اسلامی در هر یک از شهرستان های استان شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تشکیل می شود.
مجید محنائی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این شرکت از طریق خرید سهام توسط اعضاء تامین می شود ادامه داد: ارزش هر سهم150 هزار ریال و هر فرد حقیقی می تواند،حداقل یک سهم و حداکثر 100 سهم خریداری کند و تا 49 درصد سهام توسط افراد حقوقی قابل خریداری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افراد حقیقی متولد یا ساکن یا شاغل در شهرستان محل فعالیت قانونی می توانند عضو شوند.
محنائی افزود: این نوع شرکت های تعاونی در پایان هر سال مالی نسبت به تعیین قیمت سهام براساس اموال و دارائی ها، ارزش واقعی سهام را مشخص و به اطلاع مجمع عمومی عادی می رسانند.
معاون اقتصادی استاندار گفت: این تعاونی ها می توانند در تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستائی از تسهیلات قوانین مربوط به تملک اراضی واقع در طرح های مصوب شهری و روستائی استفاده کنند.
محنائی افزود:این تعاونی ها برای مدیریت منابع خود مجاز به خرید اوراق بهادار هستند.
ارسال نظرات