بیمارستان امام خمینی دهدشت در زمینه ترویج زایمان طبیعی ضمن کسب مقام نخست استان، در ردیف بیمارستانهای برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۹۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت:در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در 11 ماهه اخیر سه هزار و 522 مورد زایمان انجام شدکه از این تعداد 2 هزار و 265 مورد به روش زایمان طبیعی و هزار 257 مورد سزارین بوده است.
داوری با بیان اینکه از این تعداد سزارین 52 درصد سزارین قبلی بوده است افزود: 48 درصد از این سزارین ها بار اول بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال که 52 درصد بود 4 درصد کاهش داشته است و این کاهش زایمان به روش سزارین،از شاخصهای انتخاب این بیمارستان به عنوان بیمارستان برتر در زمینه ترویج زایمان طبیعی بوده است.
وی راه اندازی انواع روشهای زایمان بی درد در بیمارستان امام خمینی دهدشت را یکی دیگر از عوامل برتری این بیمارستان دانست و گفت: ازابتدای امسال تا پایان بهمن ماه هزار و 33 مورد زایمان با استفاده از روشهای زایمان بی درد اسپانیال،اپی دورال بی حسی از ناحیه کمر و گاز استنشاقی انتونوکس انجام شده که این رقم معادل 46 درصد از زایمانهای طبیعی انجام شده در این بیمارستان است.
داوری گفت: در جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در سالن همایشهای رازی دانشگاه ایران در تهران برگزار شد ضمن برپایی غرفه عملکرد بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت از سوی وزارت بهداشت و درمان با اهداءلوح تقدیراز این بیمارستان تقدیر شد
ارسال نظرات