با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۲۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
جهانگیر انصاری پیش از ظهر امروز در همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام خمینی(ره) سنگ بنای نظام را بر مبنای امر به معروف پایه گذاری کرد اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب امر به معروف و نهی از منکر است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام هیچ اسلحه‌ای در اختیار نداشت، گفت: سلاح امام خمینی(ره) فریضه امر به معروف بود که نشات گرفته از واقعه عاشورا بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) بعد از 1400 سال اسلام را در این برهه از زمان احیا کرد و رسالت خود را به مردم بیان کرد و به پشتوانه ملت نظام طاغوت را سرنگون کردند.

انصاری تصریح کرد: دشمن با ابزار و سلاح گرم نتوانست ملت‌های اسلامی را از بین ببرد و سلاح جدیدی به نام جنگ نرم را ایجاد کرد.

وی ابراز کرد: امر به معروف سلاح ندارد بلکه خوراکش علم است و باید به روز بودو از فضاهای دانشگاهی و آموزشی در جهت آموزش فرزندان خود و بیمه آنها در مقابل این آسیب‌ها استفاده کرد و تلاش کنیم این انقلاب را که حاصل زحمات امام و خون شهدا است حفظ کنیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش صنوف در تبیین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تاکید کرد: اگر هر صنفی وظیفه‌اش را نسبت به جامعه مخاطب انجام دهد بخشی از مشکلات حل می‌شود.

انصاری تصریح کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید به آن عمل کنیم و در جهت مصونیت جامعه و فرزندان خود از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب تنها یک بخش از امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: به دلیل مشهود بودن این مسئله در جامعه بیشتر تاکیدات بر این مسئله است که انتظار می‌رود سایر مولفه‌های دیگر را نیز مدنظر داشته باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر از نهاد خانواده شروع شود

دادیار شعبه سوم دادگاه عمومی و انقلاب  شهرستان بویراحمد نیز گفت:باتوجه به نقش خانواده در تربیت فرزند امر به معروف و نهی از منکر باید از نهاد خانواده شروع شود.

‌حجت‌الاسلام ادیبان ‌با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا خود باید به این فریضه الهی عمل کنند، اظهار داشت: الگوی ما در اجرای این فریضه امام علی (ع) باشد.

دادیار شعبه سوم دادگاه عمومی و انقلاب  شهرستان بویراحمد گفت: یکی از مولفه‌های قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که برگرفته از سیره عملی اهل بیت است عدم تجسس در زندگی دیگران از سوی مومن است.

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه به صورت عملی در جامعه کمتر مشاهده می‌شود، بیان کرد: یک آمر به معروف در صورتی می‌تواند نسبت به عمل خلافی تذکر دهد که به صورت علنی و فارغ از تجسس انجام شده باشد.

ادیبان تاکید کرد: متاسفانه اکنون تنها منکری در ذهن مردم تجسم شده فقط بدحجابی است در حالی که منکرات بیشتری داریم و البته همین منکرات ریشه بدحجابی هستند.

وی افزود: بسیاری از افراد محجبه ما بعد از اینکه وارد فضای جدیدی شدند دست از حجاب برداشتند و بالعکس انسان‌های که به مسلمان نبودند بعد از گرایش به مکتب اسلامی حجاب را انتخاب کردند .

ادیبان تصریح کرد: ریشه تمام گناهان دروغ است و به تبع آن اختلافات خانوادگی سرمنشا بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است به عنوان مثال بی‌احترامی به همسر، بداخلاقی، نبودن صفا و صمیمیت در کانون خانواده و عدم انسجام به این مشکلات دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: می‌طلبد برای حفظ کانون خانواده دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله همسرداری و فرزند پروری برای زنان و مردان برگزار شود تا بخش اعظمی از مشکلات جامعه  برطرف شود.

ادیبان تصریح کرد: دستگاه قضایی به نمایندگی از دادستان از آمران به معروف و ناهیان از منکر با جدیت و قاطعیت دفاع می‌کند هرچند که این قانون حمایت چندانی از این افراد نکرده است.

وی اظهار داشت: اگر امام علی (ع) الگوی ما در اجرای این فریضه الهی باشد بدون شک آمار طلاق، اعتیاد، بیکاری و سایر آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

ادیبان با بیان اینکه بیشتر اختلافات خانوادگی به خاطر فقر است، تاکید کرد: مجریان ابن فریضه ابتدا از خانواده‌های خود شروع کنند و فرهنگ مصرف را به آنها بیاموزند و کاری به عیب دیگران نداشته باشند و بعد از آن در چهارچوب قانون و تبعیت از سیره عملی اهل بیت برای اجرای امر به معروف در جامعه تلاش کنند.

ارسال نظرات