با اجرای این طرح باعث ایجاد یکهزار ۷۵۰ فرصت شغلی و افزایش درآمد مردم در هفت روستای دهستان امامزاده جعفر شده است
کد خبر: ۸۸۳۶۸۲۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران که با حضور استاندار و معاونین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، نماینده مردم بویراحمد و دنا، امام جمعه گچساران، فرمانده سپاه ناحیه، فرماندهی انتظامی شهرستان،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و کشاورزان منطقه برگزار شد، اظهار داشت: که توسعه آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش درآمد روستائیان است.

غلام رضا تاجگردون افزود: که اجرای این طرح باعث ایجاد یکهزار ۷۵۰ فرصت شغلی و افزایش درآمد مردم در هفت روستای دهستان امامزاده جعفر شده است.

وی بیان کرد: که توسعه آبیاری‌های نوین در زمین‌های کشاورزی راهکاری برای استفاده از منابع ارزشمند آب، بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی است و زمینه را برای امنیت غذایی، خوداتکایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی هموار می‌کند.

تاجگردون کاهش دما و آلودگی هوا و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح دانست.

وی تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی هفت روستای امامزاده جعفر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر هکتار زمین کشاورزی دشت امامزاده جعفر با اجرای این طرح افزایش یافته و درآمد هر هکتار در هر سال ۹۰ میلیون ریال است بیان داشت: اجرای این طرح، اقتصاد این منطقه را متحول خواهد کرد.

تاجگردون با اشاره به در حال اجرا بودن طرح آب‌رسانی به سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد باشت و هفت هزار هکتار دشت لیشتر و اختصاص سهمیه آب کشاورزی از سدهای کوثر و سد در حال ساخت چم شیر، چشم انداز حوزه کشاورزی در این ۲ شهرستان را روشن ارزیابی کرد.

وی با اشاره به حضور تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این طرح گفت: که توسعه این خطه در چهار ساله گذشته تاکنون بخش مهمی از آن مدیون همدلی همه مسئولان است که جای قدردانی دارد.

گفتنی است: شبکه آب‌رسانی طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران، خرداد سال جاری با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد.

برای اجرای طرح بزرگ آب‌رسانی از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع)۴۵ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی اجرا شده است.

به گفته مسئولان با بهره برداری از این طرح سالانه ۳۶ میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران انتقال می‌یابد.

تأمین آب زمین کشاورزی ۱۳۸ هکتار روستای سربیشه، ۹۳۵ هکتار سراب ننیز، ۳۵۷ بیدزرد و خربل ۵۳۲، پاکوه ۱۴۵ و ماهور باشت ۷۴۵ و ۴۵۰ هکتار زمین در روستای بید زرد گچساران است.

 

ارسال نظرات