اعزام بیش از 15 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب اردوهای راهیان نور خود تجلی یک فصل جدید در زمینه آشنایی با دوران دفاع مقدس و ایثار و شهادت به شمار میرود که همچنان این سیل خروشان جمعیت در مناطق عملیاتی جنوب کشور موج می زند.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۳۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
استقبال از اردوهای راهیان نور امروزه به منظور آشنایی نسل نوجوان و جوان با دلاورمردی ها و ایثارگری شهدا در سطح کشور بازتاب ویژه ای دارد و قشرهای مختلف مردم به ویژه دانش اموزان و دانشجویان از این اردوها به نحو شایسته ای استقبال می کنند تا جایی که برای حضور انها در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دست اندرکاران مجبورند قرعه کشی کنند.
پیوند قلبی و عشق و ارادت به شهدا و رزمندگان جان برکف و شنیدن حماسه آفرینی های مردان باغیرت بی ادعا هر انسان آزاده ای را به کنجکاوی وا می دارد تا از ابرمردان تاریخ حماسه و ایثار سرزمین خود آشنا شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس را یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه‌ی قوی دوران دفاع مقدس در همه‌ی عرصه‌ها است.
بیانات گهر بار رهبر انقلاب درباره دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور خود گویای حقیقتی بزرگ و ماندگار است که جوانان این سرزمین در برابر دنیای ظلم و استکبار رقم زدند تا امروز ایران اسلامی سربلند و سرفراز در مجامع بین المللی جایگاه ویژه ای داشته باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد که در دوران هشت سال دفاع مقدس بیشترین اعزام رزمنده به نسبت جمعیت را در کشور دارد و بیش از یکهزار و 800 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است در حوزه اردوهای راهیان نور نیز در سطح کشور توانسته در رده های نخست قرار بگیرد که این امر نشان دهنده ی عشق و ارادت این غیور مردان این خطه به نظام ، انقلاب و شهدای والامقام است.
اعزام 15 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمدی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
معاون اردویی و گردشگری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 15 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمدی در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این اردوها تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.
سرگرد پاسدار حسن رضایی استقبال قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه دانش اموزان و دانشجویان را چشمگیر دانست و افزود: امسال بسیج دانش آموزی و دانشجویی رتبه نخست را درزمینه اردوهای راهیان نور از آن خود کردند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به موضوع راهیان نور و آغاز این حرکت فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم فرهنگی با حضور رهبر معظم انقلاب در یادمان شلمچه یک رونق و نفس گیری در حوزه گفتمان سازی واقعه دفاع مقدس ایجاد کرد.
شهرام مهدوی مطلق افزود: رهبر انقلاب از حرکت راهیان نور ابراز رضایت کرده اند و به تعبیر ایشان راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است.
وی اضافه کرد: بنیان‌های ایستادگی و قدرت حقیقی ما در دفاع مقدس شکل گرفت و اینکه امروز شعاع امنیت جمهوری اسلامی به سرزمین‌های فراتر از مرزهای کشور ایران رسیده است و رزمندگان ما در جبهه مقاومت به عنوان مدافعان حرم هر روز مژده یک پیروزی را می‌آورند، حاصل میراث معنوی دفاع مقدس و این نیز جز زیبایی‌های فرهنگ دفاع مقدس است.
اعزام بیش از سه هزار دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد به اردوی راهیان نور
وی به اردوهای راهیان نور دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان های راهیان نور در استان از اسفند امسال آغاز شد و تاکنون سه کاروان دانشجویی شامل دو هزار نفر دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه های مختلف استان در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و یکهزار نفر دیگر نیز تا 25 اسفند 95 به این مناطق اعزام می شود.
مهدی افزود: 600 دانشجوی بسیجی دختر از دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد یاسوج 19 اسفند راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خواهند شد.
مهدوی‌مطلق تصریح کرد: دانشجویان دختر و پسر از مناطق عملیاتی جنوب، یادمان‌های معراج شهدای اهواز، فکه، چزابه، کانال کمیل، دهلاویه، سوسنگرد، هویزه، طلائیه، شلمچه و بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس و… بازدید و زیارت خواهند کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در این کاروان‌ها ده‌ها راوی دفاع مقدس، روحانی و مداح اهل بیت نیز حضور دارند.
اردوهای راهیان نور، پرشور و شعف ترین اردوها در کهگیلویه و بویراحمد
وی به استقبال چشمگیر دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی از اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: استقبال از این اردوها از طرف خانواده ها و دانشجویان به اندازه ای است که امکانات موجود جوابگوی خیل عظیم مشتاقان این سفر معنوی نیست و در دانشگاه های علوم پزشکی؛ دانشگاه یاسوج ، دانشگاه آزاد یاسوج و سایر مراکز دانشگاهی استان بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری قرعه کشی بین دانشجویان می کند.
مهدوی مطلق به وجود ریزگردها در اسفندماه امسال در مناطق عملیات جنوب کشور اشاره کرد و گرچه اردوهای راهیان نور تحت تاثیر این پدیده قرار گرفت اما همچنان شور و حال وصف ناپذیری در این مناطق عملیاتی حاکم است و عطر شهدا و نسیم روحبش یادگاری انها در این مناطق به مشام میرسد.
کسب رتبه نخست راهیان نور کشور توسط بسیج دانش اموزی و دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد
دبیر قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت :کارنامه مقدماتی نتایج بازرسی از قرارگاه های استانی ویژه راهیان نور آموزش و پرورش مرحله اول صادر شد و استان کهگیلویه و بویراحمد با کیفیت عالی و رتبه اول در مقایسه با سپاه های استانی برگزیده شد.
سرهنگ محمد لطیف ارجمند افزود: اخلاص،انگیزه الهی، اعتماد به نقش وحدت و خرد جمعی و عمل به منویات مقام معظم رهبری نسبت به مسائل راهیان نوربه عنوان حرکتی الهی و انقلابی از عوامل کسب این رتبه بود.
اعزام بیش از 9 هزار دانش اموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس
وی بیان کرد: سهمیه اعزام راهیان نور دانش آموزی استان در سال جاری 9 هزار و 386 نفر بوده که تعداد9 هزار و 296 نفر شامل پنج هزار و 736 برادر و سه هزار و 810 نفر خواهر در قالب 22 کاروان از تاریخ 22 مهر 95 تا 20 آذر 95 به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
ارجمند اعزام صد درصد قبل از وقت و زمان تعیین شده، تعداد راویان و طلبه اعزامی توسط کمیته حفظ آثار و بسیج طلاب برای هر اتوبوس، تعاملات و وحدت در مجموعه سپاه و آموزش و پرورش ، فعال بودن کمیته های بهداشت و درمان و نیرو انسانی ،بازرسی،اسکان و هم افزایی و ظرفیت افزایی مسئولین کمیته قرارگاه راهیان نور استانی و شهرستانی سپاه و آموزش و پرورش از ملاک های برتری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اعزام راهیان نور بوده است.
وی گفت: بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماه اول سال 95 رتبه سوم کشور و در حوزه فضای مجازی رتبه اول را کسب کرد.
ارجمند اظهار کرد: اینجانب به عنوان دبیر قرارگاه راهیان نور دانش آموزی استان این افتخار را به تمامی دست اندر کاران قرارگاه استان و شهرستان و فرمانده قرارگاه سردار بوعلی فرماندهی سپاه فتح استان،جانشین قرارگاه جناب آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان،معاونت اجرایی سپاه فتح ،مسئول اردویی سپاه فتح ،معاونت فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ،فرماندهان محترم نواحی ،مدیران و مناطق آموزش و پرورش استان ،فرماندهان حوزه های مقاومت و همه ی مسئولین قرارگاه به ویژه کمیته بازرسی سپاه فتح استان که پیگیری و تلاش زیادی داشتند تبریک عرض می کنم.
وی استقبال دانش اموزان کهگیلویه و بویراحمدی از اردوهای راهیان نور را چشمگیر و کم نظیر عنوان کرد و گفت: افراد شرکت کننده در اردوهای راهیان نور پس از بازگشت از مشهد شهدا با روحیه ای متفاوت در کلاس درس حاضر می شوند که این روحیه مضاعف ناشی از برکت خون شهدا و ایثارگری آنهاست.
فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه مقابله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان
مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف راهیان نور را آشنایی نشل جوان با آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین آنها عنوان کرد و افزود: تاکنون و بعد از دفاع مقدس ثابت شده است که یکی از بهترین گزینه های مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی و آشنا شدن آنها با فرهنگ دفاع مقدس و شهدای والامقام است.
سرهنگ محمد نصیری زاده در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری که چه افرادی می خواهند دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود؟ اینگونه جواب داد و اظهار کرد: دو گروه هستند که می خواهند دفاع مقدس و ارزشهای آن به فراموشی سپرده شود، گروه اول افراد غافل و جاهلی هستند که نسبت به دفاع مقدس، قدرت و منزلت جمهوری اسلامی ایران بی توجه هستند و نمی خواهند که نیروهای الهی و ارزشی پیشرفت کنند و گروه دوم نیز کسانی هستند که به عمد و از روی آگاهی دفاع مقدس و ارزشهای نهفته آن را مخالف منافع مادی خود می دانند و می گویند که منافع ما در راستای استکبار جهانی است و به جای ترویج دفاع مقدس به دنبال ترویج فرهنگ پوسیده ظالمان، مستکبران و پادشاهان خائن با تبعیت از فرهنگ غرب گرا هستند.
مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد نتیجه نشر فرهنگ دفاع مقدس را آشنایی نسل جوان با فرهنگ استکبار ستیزی و ایجاد روحیه ایثار، شهادت، شجاعت، خودباوری و رشد کمال عنوان کرد و یادآور شد: عدم نشر فرهنگ دفاع مقدس توسط عاملان و جاهلان چیزی جز انحتاط استکبار محوری و ذلت و عقب افتادگی نیست.
نصیری زاده به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیار با مسئولان راهیان نور اشاره داشت و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند بهترین راه برای گسترش این فرهنگ نشرکتاب، استفاده از هنر، روایتگری میدانی، تولید مستند است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری که راویان اعزامی با کاروان راهیان نور چه افرادی هستند، تاکید کرد: دو قشر هستند که کار راوی گری را در این سفر ها انجام می دهند، قشر اول فرماندهان، رزمندگان دفاع مقدس هستند و گروه دوم نیز افرادی هستند که دوره های راوی گری را به صورت مقدماتی تخصصی گذرانده و برای آنها کارت راوی صادر شده است.
232 راوی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد
مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بهترین اثر بخشی راهیان نور حضور راویان در بین زائران در مسیرها، اتوبوس ها و یادمانهای دفاع مقدس است، یادآور شد: بیان روایت جنگ و سیره شهدا تاثیر بسیار بسزایی بر روی قشر جوان داشته به طور اینکه شاهد تحول فرهنگی و معنویات اعتقادی متعدد بوده ایم و اثر بخشی آن را از اکثریت برنامه ها بیشتر دیده ایم.
وی با بیان اینکه این ستاد هم اکنون 232 راوی دارد، اضافه کرد: از این تعداد 10 استاد راوی، 50 فرمانده دفاع مقدس و مابقی نیز افراد جبهه رفته و آموزش دیده روایت گری هستند.
ارسال نظرات