همزمان با سراسر کشور و در پیام ویدئو کنفرانسی سردار غیب پرور:
کاشت 110 هزار اصله درخت در پادگان‌های مختلف استان مازندران در هفته منابع طبیعی اجرایی شد که به همین منظور در هفته منابع طبیعی، کاشت درختان در پادگان‌های ساحلی مازندران در نکا و میاندرود اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۷۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران همچنین با اعلام اینکه سپاه کربلای مازندران کاشت نهال در مناطق مختلف خوزستان و مناطق دفاع مقدس را در دستور کار دارد، یادآور شد: کاشت این نهال‌ها هم همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور به جنوب کشور اجرایی می‌شود.
 
غلام‌رضا شریعتی در آئین غرس درخت در پادگان سپاه نکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غرس درختان در پادگان‌ها با برنامه‌ریزی انجام شده سپاه کربلای مازندران و با همکاری بسیج سازندگی با قوت انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس کاشت 110 هزار اصله درخت در پادگان‌های مختلف استان مازندران در هفته منابع طبیعی اجرایی می‌شود که امروز در هفته منابع طبیعی روز بسیج سازندگی و منابع طبیعی، کاشت درختان در پادگان‌های ساحلی مازندران در نکا و میاندرود اجرایی شده است.

این مسؤول ادامه داد: درخت مظهر آرامش، سرسبزی، زندگی، آسایش انسان و پاکی طبیعت است که باید در جای جای نقاط مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته و به این امر مهم توجه شود.

شریعتی گفت: در سفرهای معنوی کاروان‌ راهیان نور به جنوب کشور، 100 هزار اصله نهال در این مناطق غرس می‌شود تا ضمن بزرگداشت نام و یاد شهدا، افزایش فضای سبز و توجه به سلامت هم مورد توجه قرار گیرد و سرسبزی و خرمی به مردم دیار جنوب هدیه شود.

وی افزود: سپاه کربلا مازندران علاوه بر کاشت نهال در محوطه ستاد این سپاه در پادگان‌ها، کاشت درخت در گلزار شهدای استان مازندران هم در دستور کار است تا آثاری ارزشمند برای خدمت‌رسانی به مردم به یادگار بماند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران گفت: حفظ و توسعه فضای سبز وظیفه همگانی است که باید  با کاشت و نگهداری از درختان ضمن توسعه فضای سبز در استان مازندران، در پیشگیری از فرسایش خاک و تولید ریز گردها، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا هم در گفت‌وگویی افزود: نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی با قوت توسط سپاه و نیروهای بسیجی دنبال می‌شود تا ضمن درختکاری در فضای خالی پادگان آموزشی نکا، حفظ منابع طبیعی  به یک فرهنگ تبدیل شود.

سید ابراهیم شریفی اظهار کرد: امروز ترویج درختکاری با غرس نهال در پادگان آموزشی نکا انجام شد و امیدواریم با نگهداری  از این نهال‌ها سهمی در حفظ منابع طبیعی و آب و خاک داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و در راستای خودکفایی اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  طرح‌های زودبازده حمایتی مختلفی را در شهرستان نکا در دستور کار قرار داد و با اعطای وام‌های خوداشتغالی، در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ـ اقدام و عمل با تمام توان تلاش می‌کند.

پانزدهم تا بیست ویکم اسفند به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده که در طول این هفته، برنامه‌های مختلفی شامل غرس نهال، اجرایی برنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و تقدیر از فعالان عرصه منابع طبیعی در استان مازندران در حال اجرا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها