بهره برداری ازبزرگترین طرح آبیاری نوین درگچساران

طرح آبیاری نوین در 2 هزار و 240 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۷۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
در این آیین که استاندار،نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان اجرایی استان حضور داشتند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای اجرای شبکه‌های سه و بهره برداری ازبزرگترین طرح آبیاری نوین در گچسارانچهار این طرح 2 هزار و 363 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه بهره برداری از فاز نخست طرح آب‌رسانی امامزاده جعفر (ع) بیش از هزار و 750 فرصت شغلی برای هزار و 79 خانوار ایجاد کرده است افزود: درمرحله نخست این طرح 2 هزارو 240 هکتار از اراضی دشت حاصلخیز امامزاده جعفر گچساران به آبی تبدیل شد که با بهره برداری کامل از آن 3 هزارو 500 هکتار از زمینهای این منطقه به آبی تبدیل می شوند.
وی ادامه داد:برای رساندن آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر 55 کیلومتر خط انتقال،سد انحرافی،ایستگاه پمپاژ و 7 کیلومتر خط فرعی ساخته شد.
خادمی استاندار هم اعتبار هزینه شده برای اجرای شبکه‌های سه و چهار زمین‌های کشاورزی گچساران را 210 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای تکمیل طرح آبیاری نوین سه هزار و 500 هکتار زمین در این منطقه به 460 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: توسعه آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی،راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش درآمد روستائیان است.
به گفته کارشناسان با بهره برداری از این طرح سالانه 36 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران انتقال می‌یابد.
7 هزار نفر در 30 هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان گچساران فعالیت دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار