خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اداره منابع طبیعی استان قم در هزار و ۴۰۰ هکتار، عملیات جنگل‌کاری و در ۹ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۰۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
عملیات بیابان‌زدایی در ۹۰۰۰ هکتار از استان قم انجام شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسن عالمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به جایگاه والای منابع طبیعی در زندگی بشر اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی مقوله‌ای ضروری است، چراکه زندگی سالم و راحتی را برای بشر به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی سبب تخریب منابع طبیعی نمی‌شود، افزود: زمین و منابع طبیعی زندگی را برای انسان گواراتر می‌سازد، بنابر آیات شریفه قرآن کریم، همه نیازهای انسان از طریق زمین و منابع طبیعی برطرف می‌شود، چراکه زمین هیچ کاستی نداشته و خداوند متعال آن را مهربان خلق کرده است.

آیت‌الله عالمی ویژگی‌های زمین را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: خداوند متعال زمین را به‌مانند گهواره یعنی محل استراحت و آسایش انسان معرفی می‌کند، همچنین زمین را به‌گونه‌ای خلق کرده که دارای پستی و بلندی بوده و سرشار از زیبایی مطلق است.

وی بابیان اینکه زمین سرمایه بزرگی برای همه جانداران است، عنوان کرد: نیازهای خوراکی انسان و دام از زمین تأمین می‌شود، انسان از دام نیز به‌عنوان خوراک خود استفاده می‌کند، همچنین آشامیدنی‌های انسان توسط زمین نیز تأمین می‌شود، مهم‌تر از همه زمین بستر زندگی را برای انسان فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به‌ضرورت حفظ منابع طبیعی بیان کرد: با توجه به فواید زمین و منابع طبیعی باید در راستای حفظ آن‌ها بکوشیم و شکر این نعمت را به‌جا آوریم، مدیران شهری نیز باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر جایگاه رفیع شهر قم، افزود: مدیران شهری و مردم قم باید در راستای حفظ منابع طبیعی بکوشند.

آیت‌الله عالمی در پایان اقدامات اداره منابع طبیعی استان قم را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توان این اداره محدود است اما با این‌ وجود، در هزار و 400 هکتار، عملیات جنگل‌کاری و در 9 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام داده، و پروژه‌های آبخیزداری نیز صورت گرفته است.
ارسال نظرات