امام جمعه حومه شرقی یزد:

نارضایتی رهبری از عملکرد اقتصادی دولت کاملا مشهود است/ درخواست مردم یزد جهت دیدار با رهبری در سالروز قیام دهم فروردین

آیت الله سید کاظم مدرسی گفت: در جمع اعضای مجلس خبرگان عدم رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد دولت در «اقتصاد مقاومتی» و «سیاست خارجی» کاملاً مشهود بود و بر اساس گلایه‌های که وجود دارد مردم از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۲۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین(ع) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: 22 اسفند که مصادف با روز بزرگداشت شهدا و همچنین سالروز فرمان امام مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی این نشان از جایگاه ویژه و بالای شهدا در جامعه ما دارد.

وی با طرح این سؤال که چرا باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، ادامه داد: همیشه حق و باطل وجود دارد که مقابل هم قرار می‌گیرند و آنچه شهدای برای آن ایثار و فداکاری کردند حق بود و برای اینکه این حق غریب نماند و منزوی نشود ما باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

امام جمعه حومه شرقی یزد افزود: شهدا مأموریت خود را که خلق پیام بود انجام دادند و از آنجا که هر حادثه‌ای که خلق می‌شود، برای ماندگار شدن نیاز به ابلاغ پیام دارد، درست مانند واقعه عاشورا که امام حسین(ع) آن را خلق کرد و حضرت زینب(س) ، امام سجاد(ع) و ... آن را ابلاغ کردند، اثربخشی راه شهدا نیاز به ابلاغ دارد که برپایی یادواره‌ها، یادمان‌ها در حقیقت همان ابلاغ پیام شهداست که با زنده نگه‌داشتن یا د و خاطره آنها، روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه تقویت می‌کند.

آیت‌الله مدرسی ادامه داد: شهدا بهترین هدیه و بهترین پایداری را برای ما ارمغان آوردند و عالی‌ترین امنیت و عزت را با ایثار و فداکاری خود به وجود آوردند و وجدان، اخلاق و انسانیت ایجاب می‌کند که در مقابل شهدا خود را مدیون بدانیم و این فداکاری‌ها دلیل دیگری بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور گفت: ایشان دفاع مقدس را به عنوان سرمایه، ارزش و ثروتی کلان برای ملت ایران دانستند و بر حفظ و پایداری این سرمایه عظیم تأکید کردند که حقیقتاً نیز همین است.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: در جمع اعضای مجلس خبرگان عدم رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی و سیاست خارجی کاملاً مشهود بود و بر اساس گلایه‌های که وجود دارد مردم از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند و هر چه از رشد اقتصادی و عبور از رکود و پیروزی در اقتصاد مقاومتی بگوییم اما باز هم آنچه ملموس است جیب و سفره مردم است.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی در درون است و نگاه و تکیه به خارج کار درستی نیست که مقام معظم رهبری دائم بر آن تأکید دارند و تکرار می‌کنند اما متأسفانه آنچه به جایی نرسد فریاد است با این حال امیدواریم مسئولان منویات رهبری را بیش از پیش به عنوان دستورالعمل شرعی، قانونی و حکومتی تلقی کنند و آن را اجرایی کنند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز قیام مردم یزد در دهم فروردین ماه 57 همزمان با چهلمین روز قیام مردم تبریز ادامه داد: همیشه مردم یزد انتظار داشتند به این مناسبت در دهم فروردین‌ماه دیدار ویژه‌ای با مقام معظم رهبری داشته باشد و با وجود اینکه بارها این موضوع مطرح شد اما متأسفانه رسانه‌ای نشد و ا این جهت قرار شد در برخی اجتماعات طومارهایی با عنوان درخواست از رهبری جهت ملاقات حضوری مردم یزد با معظم له در دهم فروردین به امضای مردم یزد برسد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایان سال و نزدیک شدن به عید نوروز، گفت: مردم در این ایام اقدام به خرید عید می‌کنند که با توجه به وضعیت اقتصادی باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال اجناس داخلی بروند و فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را تقویت کنند و از استفاده اجناس خارجی پرهیز کنند چرا که استفاده از اجناس خارجی مخالف منویات رهبری است و ایشان بر استفاده از اجناسی که مشابه آن در داخل تولید می‌‌شود تأکید دارند.

ارسال نظرات