امام جمعه موقت اردکان ضمن گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهداء گفت: مادران شهدا الگوی ما و ستاره های قهرمان انسانیت هستند.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۳۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ثبت نام علاقمندان به فراگیری دروس حوزوی گفت: ما وظیفه داریم برای ترویج فرهنگ دینی در جهت احقاق امر دین شناسی جوانان را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنیم.

وی از کسانی که در خود این استعداد را می بینند و به این امر علاقه دارند خواست که ثبت نام کنند و از پدر و مادرها نیز خواست که مانع آنها نشوند.

امام جمعه موقت اردکان در ادامه باتوجه به فرا رسیدن عید نوروز و خانه تکانی ها گفت: خوشا به حال کسانی که علاوه بر خانه تکانی، دل و قلب خود را از گناه و آلودگی پاک می کنند.

وی افزود: در این ایام بسیاری از خانواده ها تحت فشار اقتصادی قرار دارند و نمی توانند برای فرزندان خود خرید کنند و این فرصت مناسبی است که به نیازمندان کمک کنیم.

حجت الاسلام حسینی پور با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهداء بر تفکر در زندگانی آن حضرت تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش مادر در تربیت فرزندان گفت: هیچ چیز نمی تواند جای مسئولیت مادران برای تربیت فرزندان را پر کند زیرا شغل بچه داری بهترین شغل در عالم است و تحویل دادن یک انسان به جامعه وظیفه مادران است.

امام جمعه موقت اردکان اظهار داشت: عدم حضور زن در خانه افتخار نیست و متأسفانه امروز می گویند دوران بچه داری گذشته است و در بسیاری از خانواده ها جای خالی مادر احساس می شود که البته گاهی اوقات بخاطر مسائل اقتصادی و نیاز خانواده چاره ای نیست اما در بسیاری از موارد زنها از اینکه در خانه و در خدمت فرزندان خود باشنداحساس حقارت می کنند.

وی تصریح کرد: مادران شهداء الگوی ما و ستاره های قهرمان انسانیت هستند نه آن کسانی که با بی حیایی و بی حجابی در جامعه خودنمایی می کنند و در حق فرهنگ اسلامی و ایرانی خیانت می کنند.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: امروز کسانی که مدعی روشنفکری هستند مادرانی که خود را وقف تربیت فرزندان می کنند عقب مانده از جامعه می دانند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن گرامیداشت روز راهیان نور به دیدار دست اندرکاران اردوهای راهیان نور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار مطالب مهمی را مطرح کردند که یکی از آن مطالب این بود که اگر دشمن در ما احساس ضعف مشاهده کرد به ما حمله می کند.

امام جمعه موقت اردکان افزود: قرآن به ما این سفارش را کرده است که قوای خود را مطرح کنید و در برابر دشمن احساس ضعف نکنید و این نه تنها در عرصه نظامی است بلکه در عرصه اقتصادی و فرهنگی نیز وجود دارد.

ارسال نظرات