مسئول میراث فرهنگی و گردشگری خاتم اظهار داشت: شهرستان خاتم بین استان فارس و کرمان و از همه مهمتر در مسیر گردشگری پاسارگارد- میمند واقع شده است و میتواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر باشد.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۳۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خاتم در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما، اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان از لحاظ بعد مسافت فاصله طولانی با مرکز استان دارد ولی از لحاظ جاذبه های گردشگری و ابنیه های تاریخی نگین استان به شمار می رود.
یزدانی گفت: شهرستان خاتم از دوران قدیم به دلیل وجود قلعه های زیاد به شهر دارالکلات یا شهر قلعه ها شهرت داشته است.
وی افزود: خاتم از لحاظ ابنیه، آثار تاریخی، مناظر طبیعی و بافت تاریخی شهری بسیار غنی است و مردمانش دارای فرهنگ معنوی غنی از لحاظ آداب و رسوم است .
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خاتم خاطر نشان کرد: شهرستان خاتم بین استان فارس و کرمان و از همه مهمتر در مسیر گردشگری پاسارگارد- میمند واقع شده است و میتواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر باشد.
یزدانی در ادامه به مهمترین برنامه های اداره میراث در ایام نوروز اشاره و اظهار داشت:برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی در محل سرچشمه هرات از جمله قویترین مردان خاتم،برپایی چادر سیاه عشایر و معرفی صنایع دستی و آداب و رسوم مردم مناطق خاتم،برگزاری مسابقات فرهنگی هنری،احیا فرهنگ معنوی شهرستان شامل آداب و رسوم، بازی های محلی و غذای های سنتی در روستاها،راه اندای کمپ عشایری در محل کر کرخنگان،فراهم کردن امکانات بهداشتی در محل تپه دهل زنان مروست،تیغ زنی جاده تپه دهل زنان،فراهم کردن امکانات بهداشتی در جنگ باغ شادی،تهیه ویژه نامه اداره میراث و توزیع بسته های فرهنگی بین گردشگران داخلی و خارجی،تهیه کلیپ جاذبه های گردشگری شهرستان توسط اداره میراث و توزیع در محل چادرهای نوروزی،تعامل با محیط زیست جهت معرفی گونه های جانوری شهرستان جهت گردشگران در باغ شادی،برگزاری ویژه برنامه روز شهرستان در 11 فروردین،راه اندازی سه مرکز بوم گردی در شهرستان واقع در نهرمسیح غربی ،هرابرجان و خانه وقفی مروست،راه اندازی سفره خانه سنتی ملک ناز واقع در میدان جهاد،برگزاری ایستگاه صلواتی در محل مسجد ابوالفضل (ع) جاده شهربابک و مروست،آمادگی کامل میراث برای راهنمایی گردشگران جهت بازدید از قلعه ها بافت تاریخی و مناظر دیدنی شهرستان خاتم،آمادگی کامل شهرستان جهت اسکان مسافرین نوروزی از 28 اسفند لغایت 13 فروردین،برگزاری ایستگاه صلواتی در ورودی شهر مروست از اقدامات این اداره در ایام نوروز 96 است.
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری خاتم درباره میزان جذب گردشگر در این شهرستان افزود: تبلیغات در این زمینه نسبت به سال گذشته گسترده تر شده و بارندگی اخیرو سرسبزی مناطق گردشگری نیز در جذب گردشگر بی تاثیر نیست.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی بوم گردی و سفره خانه های سنتی گردشگر بیشتری جذب شهرستان خاتم شوند.
یزدانی گفت: شهرستان خاتم به دلیل موقعیت آب و هوایی، همچنین بافت تاریخی منحصر به فرد میتواند به عنوان نگین گردشگری در استان بدرخشد.
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری خاتم خاطر نشان کرد: سال گذشته 7942 نفر در شهرستان خاتم در محل های اسکان نوروزی مستقر شدند، همچنین 106130 نفر نیز از جاذبه های گردشگری و تاریخی خاتم دیدن کردند که امیدواریم این روند در نوروز امسال یک روند صعودی داشته باشد.
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری خاتم در پایان از فرمانداری ،بخشداری مرکزی-مروست،شورای شهر و روستاهرات-مروست،دهیاری ها،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره تربیت بدنی،محیط زیست،منابع طبیعی،اداره راه ،آموزشو پرورش و شهرداری هرات-مروست جهت همکاری با این اداره جهت برگزاری هر چه بهتر برنامه های نوروزی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات