خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به اصول و محکمات انقلاب مقید باشیم بر پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۴۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵


به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت گفت: یکی از دستورات خداوند به رسول الله و مومنان، کوچ کردن و هجرت به طرف خداست و  اینکه انسان مهاجر الی الله باشد.

 

وی غفلت را یک بیماری دانست و گفت: همه علما معتقدند که غفلت سم مهلک است که انسان را از خدا غافل و موجب تباهی او می شود.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی به عنوان یک اصل اساسی این نکته را به ما توجه می دهد که همیشه در باطن و جانمان همیشه در حال کوچ کردن و حرکت به سمت الی الله باشیم.

 

وی تاکید کرد: هیچ هجرتی بهتر از هجرت الی الله و صراط مستقیم نیست و باید ما هم هجرت الی الله داشته و کار و زندگیمان را الهی و صراط مستقیمی قرار دهیم.

 

آیت الله علما گفت: دنیا بازار ضرر است و هرچه گرفتیم باز مغلوبیم چرا که بهترین سرمایه که جان و جوانیمان است را به ازای آن پرداخته ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: البته ما اهل دنیاییم و باید زندگی دنیایی داشته باشیم اما حرکتمان به سمت او باشد و مهاجر الی الله باشیم.

 

نماینده ولی فقطه در استان کرمانشاه گفت: دنیا غرور آور و غفلت آور بوده و انسان را متوجه همین قیل و قال دنیا می کند.

 

وی گفت: دنیا ما را فریب می دهد و به ما  ضرر می زند و در واقع این طبیعت دنیا است لذا اگر عقلمان اسیر دنیا شد ضرر می کنیم.

 

آیت الله علما با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «دنیا گذشت» افزود: سال ۹۵ ما چگونه گذشت!؟ دقیقا مثل یکروز و زود گذشت و یک لحظه آن قابل بردا شت نیست لذا سود را کسی می برد که هجرت الی الله داشته باشد.

 

وی  در ادامه تقوا را راس همه خوبی ها و حسنات برشمرد و گفت: تقوا بزرگترین و مهمترین و اساسی ترین سرمایه است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی وفات حضرت ام البنین(ع) گفت: این روز مصادف با ۲۲ اسفند، روز تکریم و بزرگداشت مادران شهدا -که سرمایه هستند- است و هر چه قدر آنان را تکریم کنیم خداوند ۱۰۰ برابر به ما نعمت می دهد.

 

 

وی افزود: ۲۲ اسفند هم چنین روز شهید  و تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) است و بنیاد شهید با هر چه قدر امکانات که دارند، خدمت گذار خانواده شهدا هستند.

 

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به رخدادها و مناسبت های ۲۳ اسفند از جمله وفات آیت الله ابوالقاسم کاشانی داشت و گفت: ۲۵ اسفند سال ۶۶ نیز سالروز بمباران حلبچه، به دستور صدام  است که مردم خوشان را بمباران کردند.

 

 وی یادآور شد: در واقعه بمباران حلبچه همین ها که دم از حقوق بشر می زنند، پشت این جریانات بودند.

 

آیت الله علما اشاره ای نیز به ۲۶ اسفند سالروز درگذشت حاج سیداحمد خمینی یادگار و فرزند امام (ره) داشت و گفت: انصافا ایشان بر بخاطر اینکه از امام محافظت و مراقبت می کردند، حق داشتند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص شهدا گفت: همان اندازه که خدا برای شهدا ارزش قرار داده است ما نیز باید همان احترام را به شهدا بگذاریم.

 

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: بنابه فرمایش رهبری یاد شهدا موتور محرک جامعه است و این شهدا هستند که سند انقلاب و نظام اند و به همه روحیه می دهند و مایه افتخار کشور هستند.

 

وی اشاره ای نیز به اردوهای راهیان نور داشت و گفت: رهبری راهیان نور را به عنوان یک فناوری معرفی کردند و ما اگر بخواهیم از ثروتمان استفاده کنیم باید آن فناوری را بلد باشیم.

 

آیت الله علما تصریح کرد: این شهدا برای ما صدها دانشگاه را ایجاد کردند و به ما درس می دهند و مقام معظم رهبری راهیان نور را فناوری استفاده از آن عنوان کردند.

 

 

وی تاکید کرد: ما باید علم و دانش استفاده از ثروت موجود را با فناورری با راهیان نور فرا گیریم و معرفی این فناوری به عهده همه افراد از هنرمندان  گرفته تا نخبگان و... است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: دفاع مقدس یک گنج است و دنیا می تواند از آن استفاده کند، کما اینکه کشورهای مختلف بارها و مکررا خواسته اند که تجربیات دفاع مقدس به آنها آموزش و منتقل شود.

 

وی هم چنین بر فرهنگ اسلامی تاکید کرد و گفت: فرهنگ را اگر اسلامی نکنیم وارداتی می شود و اگر مراقب نباشیم و فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده نکنیم، فرهنگ های دیگر پیاده می شود.

 

آیت الله علما بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی که از راهکارهای مورد تایید و  تاکید رهبری است، تاکید کرد:  به فرموده  رهبری باید این موضوع درست پیاده سازی شده و ملموس برای مردم باشد.

 

وی افزود: به فرموده رهبری باید به اصول و محکمات انقلاب مقید باشیم و با استعمار مبارزه کنیم.

 

ارسال نظرات