مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز
حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده گفت: در سال جاری ۱۱۰ کانون فرهنگی هنری دوره های مختلف آموزشی با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار کرده اند.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۶۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان البرز در آئین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: تعداد کانون هایی که در سطح مساجد استان البرز فعال هستند به ٣٧١ کانون در سال جاری رسیده است.
 
« سبک زندگی اسلامی ایرانی» محوریت دوره های آموزشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد 
 
 این مسئول افزود: طبق طرح ارائه شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که «هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری » انتظار می رود  به زودی تمامی مساجد در سطح استان البرز از یک کانون فرهنگی هنری مسجد بهره مند شوند.
 
 مسئول نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان هفت کانون مصلی، شانزده کانون تخصصی ، پنج خانه دیجیتال، شست و پنج کتابخانه عمومی وجود دارد که بخش عمده آن ها کتابخانه روستایی هستند که در بحث تجهیز آن باید برنامه های ضروری لحاظ شود.
 
حجت الاسلام ولی زاده اظهار کرد: بخش نهاد کتابخانه های استان با توجه به ساختاری که تعریف شده تا به امروز کمک هایی در قالب کتابخانه های مشارکتی با هدف کمک به مساجد انجام داده است، که جای قدردانی دارد.
 
وی افزود: کانون مسجد به عنوان یک بخش غیر دولتی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه ما حمایت، برنامه ریزی و نظارت است.
 
حجت الاسلام ولی زاده با نظر به اهمیت تأمین اعتبارات و تجهیزات کانون های مساجد توضیح داد: اعتبار یک کانون صد در صد موفق ما یک میلیون تومان است، هر چند بخشی در خصوص تجهیزات در قالب های مختلف صورت می گیرد با این وجود نیاز است که فضای جذب اعتبارات از استانداری توسعه پیدا کند.
 
 مسئول نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با ارائه گزارش یکساله از فعالیت های صورت گرفته در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز عنوان کرد: در سال جاری ١١٠ کانون فرهنگی هنری دوره های مختلف آموزشی با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار کرده اند.
 
حجت الاسلام ولی زاده خاطرنشان شد: ٦٥ حلقه تربیتی طرح چهره به چهره در سطح کانون های مساجد استان فعال هستند، همچنین طی سال جاری ١٥٠ بازدید از کانون های مساجد انجام شده است.
 
 وی در پایان افزود: بخشی با عنوان خبرگزاری شبستان در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد است که انتظار می رود، ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اخبار، برنامه ها و طرح های خود را به واسطه این خبرگزاری انعکاس دهند.
 
خبرنگار : مهدیه دانایی

ارسال نظرات
پر بیننده ها